Antena 3 CNN Actualitate Social Angajații români se plâng tot mai mult de șefi și de volumul mare de muncă. Ce frici au la job (studiu)

Angajații români se plâng tot mai mult de șefi și de volumul mare de muncă. Ce frici au la job (studiu)

B.C.
1 minut de citit Publicat la 18:23 01 Noi 2024 Modificat la 18:23 01 Noi 2024
femeie suparata la locul de munca
Aproximativ 42% dintre angajaţii români au probleme în relaţia cu superiorii. FOTO: Getty Images

Neînţelegerile cu şefii şi teama de concediere sunt cele mai mari probleme ale angajaţilor români la locul de muncă. Un studiu recent arată că, pe lângă acestea, angajaţii mai resimt şi presiune în ceea ce priveşte volumul mare de muncă, dar şi task-urile tot mai greu de atins. În plus, cei care au revenit la birou după ce au lucrat de acasă câţiva ani spun că sunt acum mult mai stresaţi.

Problemele la locul de muncă sunt cauzate de mai mulţi factori, ce ţin atât de relaţia cu şefii şi colegii, dar şi volumul de muncă, şi chiar naveta. Aproximativ 42% dintre angajaţii români au probleme în relaţia cu superiorii, în timp ce 31% dintre aceştia, trăiesc cu teama că vor fi concediaţi.

Oana Botolan, specialist HR: „Relația cu managerul, volum de muncă, mersul la birou și durata acestuia întotdeauna vor fi factori de stres pentru orice angajat.”

Ana Călugăru, platformă de recrutare: „Una dintre îngrijorările pe care le au angajații atunci când sunt traversate perioade economice ceva mai tulburi sau incertitudini, cum a fost în ultimul an, este aceea că ar putea rămâne fără un loc de muncă.”

Angajaţii simt presiuni şi atunci când vine vorba de timpul de muncă îndelungat, dar şi de performanţa la locul de muncă.

Revenirea la birou după o perioadă lungă de timp în care mulţi angajaţi au lucrat din confortul casei reprezintă un alt factor de stres.

Specialist platformă de recrutare: „Faptul că anul acesta a crecut numărul companiilor care postează job-uri care presupun prezența zilnică la birou și numărul companiilor care au cerut angajaților să se întoarcă la birou a creat un anumit sentiment de îngrijorare și nemulțumiri, pentru că vorbim de aproape patru ani de când destul de mulți angajați s-au obișnuit să lucreze de acasă.”

Pentru a evita aceste neplăceri, specialiștii recomandă angajatorilor să investească în programe de dezvoltare a abilităților de leadership și comunicare, dar să ofere şi un mediu de lucru transparent, unde angajații să se simtă sprijiniți și în siguranță.

×
x close