Adrian Dohotaru consideră că vilele luxoase ale romilor din Huedin ar putea și ar merita să devină un punct de atracție turistic pentru străinii care ajung în România.
Cu etaje multe cu vestitele turnulețe în culori puternice și cu mașini de zeci de mii de euro la scară, palatele romilor din Huedin atrag imediat atenția turiștilor care trec prin oraș. Nu puțini sunt cei care, uimiți de arhitectură, se și opresc să le fotografieze.
Manex este unul dintre romii care deține un astfel de palat impresionat, construit pe două etaje. A muncit câțiva ani ca să iasă așa cum și-a dorit. Totul a fost amenajat de el și de soția sa, povestește mândru.
Manex este de acord ca turiștii să îi treacă pragul.
„Mobila asta este făcută pe comandă în România, vasele sunt făcute în Anglia. Pot veni în vizită la orice oră, dar fără bani", spune Manex.
Activistul Adrian Dohotaru susține că uriașele vile ar trebui să devină obiectivele turistice, iar curioșii se poată merge în tururi ghidate. Moștenirea romă ar fi prețuită, spune el.
„De ce să nu ne gândim cum poate să fie îmbunătățită această identitate națională prin stilizarea unor astfel de palate țigănești care devin locuri de vizitare, de agrement de cunoaștere a unor identități diferite", propune activistul Adrian Dodotaru.
De cealaltă parte, primarul crede că altele sunt obiectivele turistice reprezentative pentru oraș.
„Mie personal mi se pare o idee ușor de deplasată. Mi se pare o chestie care ține de proprietatea privată", spune Mircea Moroșan, primarul din Huedin.
Despre potențialii vizitatori, unii cred că ideea este interesantă. Alții spun că astfel de inițiative care încurajează kitsch-ul nu ar trebui promovate.
„Nu cred că ar fi o idee rea, depinde cum este abordată. Cred că ar fi un punct de plecare pentru cunoașterea culturii romilor", spune un potențial vizitator.
„Nu, nu cred că aş vizita. Nu îmi plac genul de construcții", a spus altcineva.
În Huedin sunt aproximativ 100 de astfel de palate. Fiecare se află în stadii diferite de construcție încrustații diferit de construcție. Sunt foarte puțini care sunt finalizate, iar în fiecare predomină un anumit brand.