Confruntat cu ascensiunea rețelelor sociale și a serviciilor de mesagerie online precum WhatsApp, Messenger și Telegram, SMS-ul este o specie digitală în declin, la 30 de ani de la apariție, însă fără a dispărea din telefoanele noastre mobile.
Unul dintre creatorii SMS-ului, Friedhelm Hillebrand, a stabilit în 1985 numărul total de caractere pe care le poate conține un SMS.
Scriind propoziții la întâmplare, a constatat că aproape întotdeauna a ajuns la 160 de caractere.
Potrivit cifrelor furnizate de ITU, agenția Națiunilor Unite care monitorizează telecomunicațiile, 6000 miliarde de SMS-uri au fost trimise în anul 2014, dovadă a declinului său, în 2016, au fost trimise doar 3.000 de miliarde de SMS-uri în întreaga lume, în special în țările în curs de dezvoltare.
10 miliarde este numărul de mesaje SMS trimise în 2021 în Nigeria, în creștere cu 15% față de anul precedent. Motivul? Costul său redus (4 naira, adică 0,008 euro) în comparație cu cel al unei conexiuni la internet (1 euro pentru 2 GB).
Utilizarea SMS-urilor în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani a scăzut puternic în 2020, potrivit unui studiu realizat de Organismul autorităților europene de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice. În schimb, mesageria online este din ce în ce mai populară (+54%).
Potrivit firmei americane de cercetare Juniper Research, până în 2023, se preconizează că piața SMS-urilor în scopuri publicitare și tranzacționale va depăși 50 de miliarde de euro la nivel mondial. SMS-urile supraevaluate sau SMS-urile legate de plăți, cunoscute publicului larg prin intermediul emisiunilor de jocuri televizate sau al apelurilor la donații, îi dau un al doilea „suflu”, relatează tf1info.fr.