Smartphonurile sunt uneori atât de... deştepte încât se pot transforma în capcane pentru bugetul utilizatorului mai puţin avizat. Bucuroşi că au un ecran mare, la modă, şi multe aplicaţii, mulţi români s-au trezit la sfârşit de lună cu facturi de mii de lei. Tehnologia i-a învins - nu au ştiut să-şi seteze telefoanele, iar ele... şi-au făcut de cap pe internet.
O lecţie usturătoare pentru mulţi posesori de smartphone-uri. Pentru că nu a ştiut să-şi seteze telefonul, un utilizator a depăşit plafonul de transfer de date prevăzut în abonament şi a ajuns să plãtească o factură de 1.500 de lei.
La fel a pãţit şi fotograful Marius Bărăgan. Factura buclucaşă a primit-o dupã o vacanţã în Italia. Totalul de platã: 1.800 de lei.
Furios, a vrut să-şi schimbe operatorul de telefonie mobilă. Dar a renunţat rapid. A aflat că şi cei conectaţi la alte companii de telefonie mobilă au păţit acelaşi lucru.
Oficialii companiilor de telefonie mobilă susţin că ei nu pot restricţiona sau verifica accesul la internet şi că utilizatorii sunt cei care trebuie să-şi verifice consumul de trafic de date.
"Compania nu restricţioneazã sau verificã accesul la Internet al utilizatorilor, la nivel de aplicaţii. Utilizatorii pot verifica oricând consumul de trafic de date."
Costurile pentru ceea ce depaşeşte limita stabilită în contract sunt mari şi variază de la o companie la alta. Astfel puteţi să ajungeţi uşor de facturi de sute, poate chiar mii de euro.