Sistemul
de învăţământ din România periclitează
sănătatea elevilor, suprasolicitându-i. Tot sistemul este de
vină şi de corupţia cadrelor didactice, relatează ?Adevărul?.
Şcoala tocilarilor, cum ar putea
fi descrisă modalitatea de predare-învăţare destinată
elevilor români, favorizează reţinerea mecanică. Profesorul dictează, copilul reţine
fără logică şi fără sa facă legătură între ce
?toceşte? azi şi ce ?toceşte? mâine.
Cadrele
didactice îi vor buni la toate: talent la pictură, talent de
orator, deprineri la matematică. Toate acestea afectează sănătatea
copiilor noştri şi îi pun în imposibilitate de a alege
ce le place cu adevărat să facă. Astfel, elevii riscă să piardă
admiterea în liceele bune.
Sistemul de admitere bazat pe media dintre tezele unice şi cei
patru ani de şcoală încurajează corupţia din domeniul
educaţiei. Părinţii sunt mai tentaţi să mituiască profesorii
pentru că fiecare notă obţinută afectează media generală şi,
ulterior, intrarea la liceu.
"Copilul meu este foarte bun la matematică, dar nu are
talent nici la desen şi nici la muzică. Dacă văd că începe
să ia note mici la anumite materii, e semn că profesoara care predă
la clasă vrea ceva. Merg atunci şi îi dau un cadou şi un
buchet de flori. Situaţia şcolară se îndreaptă o vreme,
după care mă duc din nou", a declarat un părinte pentru
?Adevărul?.
Mai mult, nici cei din sistem nu au încredere în ceea
ce se petrece în Educaţie. Cei mai mulţi sunt de părere că
notele nu refletă valoarea elevilor, mai ales că la tezele unice
s-a putut copia.
Elevul ?tocilar? este predispus la nenumărate afecţiuni,
dintre care cea mai frecventă este stresul. Copiii nu reuşesc să
acopere programa încărcată nici cu studiul suplimentar de
acasă, fiind supuşi riscului epuizării fizice.
Antena3.ro