Antena 3 CNN Actualitate Semnificaţia noului brand turistic: "Foaia verde", spiritul amabil şi pur al poporului român

Semnificaţia noului brand turistic: "Foaia verde", spiritul amabil şi pur al poporului român

2 minute de citit Publicat la 14:16 29 Iul 2010 Modificat la 14:16 29 Iul 2010
Semnificaţia noului brand turistic: "Foaia verde", spiritul amabil şi pur al poporului român

Noul brand turistic al României a fost lansat, joi, la Shanghai, în prezenţa miniştrilor Elena Udrea şi Teodor Baconschi şi a foştilor sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Noul brand conţine sloganul "Explore the Carpathian garden" şi un element grafic reprezentat de o frunză. Acest din urmă logo a stârnit controverse în presa românească după ce s-a descoperit că seamănă izbitor cu cel al unei companii britanice de transport şi că poate fi achiziţionat de pe Internet cu doar 250 de euro, în timp ce Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a ales să plătească aproape 900.000 de euro. Ce reprezintă, însă, acest proaspăt-lansat brand? Explicaţiile apar pe site-ul MDRT, de unde putem afla şi care au fost paşii pentru realizarea acestuia.

În prezentarea brandul turistic al României se spune că acesta invită la explorarea unei aşa numite "grădinii carpatice", în culorii vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu.

Culorile nu au fost alese la întâmplare, nuanţele de verde ar trebui să semnifice bogăţia naturală a pădurilor, a zonelor rurale şi a munţilor.

Vezi aici prezentarea integrală a noului brand turistic

În centrul logoului apare scris cuvântul "România" scris de mână. Despre acest scris, autorii spun că este prietenos, are personalitate şi originalitate. Nimic nu e la voia întâmplării. Semnul circumflex de la litera "â", în nuanţe de portocaliu şi galben, ar trebui să semnifice pentru cel care priveşte sloganul, vitalitate şi contrast.

Semnificaţia sloganului

Conform proiectului, sloganul este conceput din trei cuvinte care îndeamnă la explorarea României, singurul scris cu majusculă fiind cel care descrie cel mai bine, în opinia realizatorilor, obiectivele turistice ale ţării noastre - Carpathian.

Sloganul "Explore the Carpathian garden" este plasat în partea de jos a imaginii şi este scris într-un font mai comun, înclinat spre dreapta. Şi pentru acesta s-a folosit tot o nuanţă de verde, în timp ce fundalul este unul alb.

În partea dreaptă apare şi controversatul element grafic: o frunză verde.

Semnificaţia logo-ului

Potrivit celor care s-au ocupat de realizarea noului brand, logo-ul este format din două elemente grafice de culori şi semnificaţii diferite. Astfel, aflăm că partea verde "poate fi interpretată ca o formă de relief", care "reflectă geografia României, în special Carpaţii", sau poate fi interpretată "ca o frunză".

"Frunza este un simbol puternic, primordial al naturii, al creşterii, prospeţimii, al vieţii. Frunza cu o semnificaţie specială în România: Un element omniprezent în folclorul românesc. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma ?foaie verde? are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde, dincolo de semnificaţiile ei mai importante legate de natură pe care le va transmite pieţelor internaţionale, dacă este explicată, vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român", se arată în documentul MDRT.

Cât priveşte partea albastră a logo-ului, aceasta poate reprezenta fie apa, fie cerul.

"Conotaţii mai puternice cu apa. Susţine excelent produsele turistice cheie de la natura sălbatică şi parcuri naturale la turismul de sănatate şi wellness. Posibilele descrieri simbolice ar putea merge în două direcţii. A) Este un râu (ex. Dunărea) la poalele unei forme de relief (ex. Carpaţii). B) Este nervul/nervura frunzei, plină de prospeţime şi apa curată ce ţine frunza în viaţă, proaspătă, în creştere", se arată în descrierea brandului.

Antena3.ro


×
x close