Astfel, începând de anul viitor, toate plățile se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay, iar pentru aceasta, contribuabilii din Sectorul 4 vor avea la dispoziție un nou instrument de plată online, pe lângă cele consacrate deja.
Noua metodă va putea fi folosită începând cu data de 1 ianuarie 2022, la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro din cadrul noii platforme electronice a Sectorului 4 al Municipiului București, http://start.ps4.ro.
Accesul în această platformă se va face pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de autoritatea locală a Sectorului 4 fiecărui deținător de rol fiscal de pe raza sectorului. Contul va fi comunicat fiecărui cetățean în parte, până la sfârșitul acestui an, printr-o scrisoare trimisă la adresa de domiciliu și în care se vor regăsi toate informațiile necesare referitoare la utilizarea contului, precum și o decizie de impunere prin care se va comunica valoarea totală a taxelor și impozitelor datorare bugetului local pentru anul 2022.
Persoanele care întâmpină dificultăți cu plățile online vor fi sprijinite. Acestea vor avea la dispoziție 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor și a impozitelor locale. Ele vor fi amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4. Astfel, zece dintre acestea vor fi montate în Grand Arena, atât la parterul centrului comercial, în imediata apropiere a căilor de acces, cât și la etajul 1, în locația în care, până de curând, a funcționat Primăria Sectorului 4.
Restul aparatelor se vor regăsi în următoarele locații: Sun Plaza, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Piața Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum și în benzinării și supermarket-uri de pe raza sectorului. Practic, prin introducerea celor 30 de aparate SelfPay, se suplimentează semnificativ capacitatea “punctelor” în care cetățenii pot face plăți. Mai mult, automatele fiind amplasate în interiorul spațiilor comerciale, oamenii nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă afară, în frig, ci vor putea să facă plățile în condiții mult mai confortabile.
Toate aceste aparate vor fi asistate zilnic de angajați ai Primăriei Sectorului 4, care îi vor ajuta pe cei ce nu sunt familiarizați cu acest sistem de plată să își achite dările. Automatele utilizează o tehnologie foarte simplă și ușor de folosit, pe care, de altfel, locuitorii Sectorului 4 o au la dispoziție de mai bine de trei ani, din momentul în care plata taxelor și a impozitelor locale a devenit posibilă cu ajutorul aparatelor de plată, pe care cetățenii le folosesc deja. În acest sistem, contribuabilii (persoane fizice/juridice) se identifică în baza de date cu ajutorul CNP/CUI, află ulterior, valoarea datoriilor și aleg să facă plățile integral sau parțial. De precizat că toate cele 30 de aparate ale autorității locale sunt configurate să elibereze restul în bani.
Noile sisteme de plată nu exclud, însă, instrumentele pe care cetățenii Sectorului 4 le folosesc deja pentru al treilea an consecutiv, puse la dispoziția acestora în cadrul campaniei ”Fără cozi la ghișeu”. Astfel, autoritatea locală a pregătit treptat terenul digitalizării, facilitând accesul contribuabililor la modalități alternative online de plată, precum ghișeul.ro sau punând la dispoziția acestora instrumente noi precum aplicația ”Primăria Sectorului 4”. Acestora li s-au adăugat cele peste 200 de aparate SelfPay de la nivelul Capitalei și cele 500 de stații WESTACO de la nivel național, pe care cetățenii le-au putut folosi, în ultimii ani, pentru plata taxelor.
Birou unic pentru interacțiunea cu locuitorii Sectorului 4
Digitalizarea administrației Sectorului 4 nu vizează doar plata online a taxelor și impozitelor. Toate interacțiunile cu Primăria, fie că vorbim de acte pentru mașini sau proprietăți, certificate și autorizații de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărților de identitate etc., vor putea fi posibile prin intermediul aceluiași cont unic, atribuit fiecărui cetățean în noul sistem electronic al Sectorului 4 și care va cuprinde toate Direcțiile din cadrul administrației locale ce interacționează cu contribuabilii.
În ajutorul celor care nu reușesc să folosească din start această modalitate se înființează ”Centrul de interacțiune cu cetățenii Sectorului 4”. Amenajat în Mall Grand Arena, la etajul 1, oferind condiții moderne și civilizate, Centrul va avea 16 birouri specializate, unde angajații Primăriei îi vor consilia pe cetățeni în eliberarea actelor și a acordurilor pe care aceștia le solicită.
Pentru evitarea aglomerației, oamenii vor avea posibilitatea să se programeze online, telefonic la 021.9441 sau la recepția Centrului din Grand Arena.