Evaziunea fiscală de pe piaţa metalelor preţioase scurge anual de la bugetul de stat peste 500 de milioane de euro.
Astfel, autorităţile s-au hotărât să introducă marca de stat, o ştanţă obligatorie pentru toate bijuteriile vândute în ţară.
Fiecare agent care produce sau comercializează bijuterii ar fi obligat să le prezinte direcţiilor autorizate din ţară pentru a le analiza din punct de vedere al compoziţiei şi conformităţii materialelor şi apoi a le ştanţa cu marca de stat.
O asemenea măsură ar diminua evaziunea care a atins în 2013 aproape 49 de procente din piaţa de metale preţioase. Tarifele pe care operatorii privaţi ar trebui să le plătească pentru aplicarea mărcii de stat variază de la 1,5 lei şi 12,6 lei în funcţie de gramajul, forma şi tipul metalului preţios din care este confecţionată bijuteria.
Reprezentanţii patronatelor bijutierilor din România şi cei ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se vor întâlni în cursul săptămânii viitoare pentru negocieri pe marginea proiectului de lege privind introducerea mărcii de stat.