Antena 3 CNN Actualitate Acord privind parametrii de control al emisiilor autovehiculelor pe şosea. Vezi ce prevede

Acord privind parametrii de control al emisiilor autovehiculelor pe şosea. Vezi ce prevede

S.T.
1 minut de citit Publicat la 23:43 28 Oct 2015 Modificat la 23:43 28 Oct 2015
fffffffffff.jpg
Foto:glogster.com
Cele 28 de state membre și Comisia Europeană (CE) au ajuns miercuri la un acord privind parametrii de control al emisiilor autovehiculelor pe șosea, pentru a evita fraudele precum cea făcută de Volkswagen, aceștia fiind însă mai flexibili față de cei propuși de Executivul comunitar, relatează agenția EFE, citată de agerpres.ro.

Experți din statele membre și din CE au decis, în cadrul unei reuniuni a comitetului Tehnic al Vehiculelor cu Motor, că autovehiculele vor putea depăși cu 110 %, pe șosea, limitele stabilite, fără a se considera infracțiune, pe parcursul unei perioade tranzitorii, din septembrie 2017 (pentru modele noi) până în septembrie 2019 (pentru toatele autovehiculele noi).

Ulterior, vor putea polua doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru mașinile diesel, din ianuarie 2020, în cazul modelelor noi și ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi, a explicat CE într-un comunicat.

Cifrele stabilite sunt mai flexibile comparativ cu cele susținute inițial de Comisia Europeană. CE dorea o abordare graduală, cu o fază care să se întindă din 2017 în 2018 și o altă din 2019 în 2020. În prima fază, autovehiculele ar fi putut să depășească în trafic limitele stabilite de 1,6 ori, fără a se considera infracțiune, adică cu peste 50%, în timp ce, în a doua fază, marja era redusă, la 1,2 ori.

În prezent, emisiile unor autovehicule ajung să fie cu peste 400% superioare limitelor fixate, atunci când se fac verificările în trafic și nu în laborator, cum sunt probele utilizate în prezent la controalele pe care Volkswagen le-a trecut trucând motoarele.

×
x close