Dacă ar fi să tragem linie, Autostrada pe care americanii de la Bechtel trebuiau să o construiască, a fost unul din cele mai păguboase contracte ale statului român. Comparaţia cu un sac fără fund se pliază de minune pe acest proiect. Astfel, 1.3 miliarde de dolari au intrat în conturile americanilor, fără ca promisiunile din contract să fie respectate.
Atunci când s-a semnat contractul, în 2004, americanii promiteau că la finalul anului 2012 vom circula pe cei 415 kilometri de autostradă care urmau să lege Braşovul de Borş, însă din nefericire, terminaţi sunt numai 52 de kilometri.
Iată care sunt tronsoanele autostrăzii, cât au costat şi când ar trebui să fie finalizate, potrivit datelor cerute de Capital autorităţilor de la CNADNRSecţiunea 1A Braşov (Cristian) – Făgăraş
Lungime 53 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2011
Durata 33 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Poyry & Consilier Construct
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.710.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul Proiectare sistată conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009
Plăţi efectuate (proiectare) 6.816.856,53 lei
Secţiunea 1B Făgăraş – Sighişoara
Lungime 52 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.06.2010
Durata 43 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Nu a fost desemnat prin licitaţie
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.640.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiectare necontractată
Secţiunea 1C Sighişoara – Târgu Mureş(Ogra)
Lungime 56 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010
Durata 46 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Search Corporation
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.920.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiect Tehnic – actualizare traseu şi soluţii. Proiectare sistata conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009
Plăţi efectuate 8.418.281,32 lei
Secţiunea 2A Târgu Mureş (Ogra) – Câmpia Turzii
Lungime 36 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010
Durata 22 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant SC IPTANA SA
Exproprieri Suprafaţa estimată: 2.520.000mp
Teren expropriat: 0%
Plăţi efectuate 678.947 lei
Stadiul studiu de fezabilitate aprobat
Secţiunea 2B Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău) – în operare
Lungime 52.5 km
Termen începere lucrări iulie 2004
Termen finalizare 2010
Perioada garanţie 30 luni
Proiectant Bechtel International INC prin subcontractor SC IPTANA SA
Exproprieri finalizate
Plati efectuate lucrări: 654.779 mii Euro
utilităţi si arheologie: 123.458.818 lei
exproprieri: 134.559.688,03 lei
Rest de plata: cca.18.000 mii Euro
Pret C + M / km: 14.479 mii Euro / km
Secţiunea 3A Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti
Lungime 24 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.05.2008
Durata 32 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Search Corporation
Consultant JV Egis Route Scetauroute/Egis BCEOM
Exproprieri Suprafaţa estimată: 1.680.000mp
Teren expropriat: 0%
Valoare estimată: 59.000.000 lei
Plăţi efectuate-proiectare: 6.334.173,07 lei
Stadiu Detalii de execuţie avizate de CTE-CNADNR
Secţiunea 3B Mihăeşti -Suplacu de Barcău
Lungime 76 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.05.2008
Durata 32 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant SC IPTANA SA
Exproprieri Suprafaţa estimată: 5.320.000mp
Teren expropriat: 0%
Valoare estimată: 274.994.000 lei
Plăţi efectuate-proiectare: 11.282.260,62 mil euro
Stadiul Proiect de detalii de execuţie 30% finalizat, reprezentând 23 km.
Secţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş – în execuţie
Lungime 64 km
Termen începere lucrări 30.09.2004
Termen finalizare 65 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Bechtel International Inc prin subcontractant SC IPTANA SA
Exproprieri Număr imobile rămase de expropriat: 1.017
Valoare exproprieri: 162.521.250 lei
Teren expropriat: 62.51%
Plăţi efectuate lucrări: 240.500 mii Euro
utilităţi şi arheologie: 11.804.531,72 lei
exproprieri: 116.724.250,32 lei
Stadiu fizic realizat 41,5%. Sunt atacate lucrări între km 3 şi km 42+500.
Se lucrează la:
• consolidări între km 3 şi 5
• viaductul de la Suplacu de Barcău (1,7 km) - turnare placă de suprabetonare şi ultimele două infrastructuri