Majoritatea banilor de la transporturi vor merge anul viitor în cofinanţarea Coridorului IV paneuropean, autostrada de 856 de kilometri, care traversează România de la Nădlac la Constanţa. Guvernul va plăti circa 530 de mlioane de euro pentru cofinanţare. Cea mai mare parte a banilor va fi investită în patru noi tronsoane de autostradă, a căror licitaţie va începe în următoarele zile.
Este vorba despre Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Dumbrava şi Orăştie-Sibiu, care vor avea o perioadă de proiectare de şase luni, iar lucrările vor fi realizate în 24 de luni. În prezent, de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucureşti-Cernavodă şi se află în diferite stadii de execuţie sectoarele Arad-Timişoara şi Cernavodă-Constanţa, precum şi centurile din Sibiu şi Constanţa.
La acestea se adaugă tronsonul Cernavodă-Constanţa, care va fi dat în folosinţă cu cîte o bandă pe fiecare sens.
În care nu intră însă autostrada Comarnic-Braşov, despre care nu se ştie deocamdată cînd va fi reluată licitaţia pentru construirea ei. Fără bani va fi în 2011 şi autostrada bechtel. Statul abia are bani să achite cei 400 de milioane de lei, pe care-i datorează pentru lucrările din ultimul an.
Peste 800 de kilometri de autostradă pentru 8,5 miliarde de euro până în 2020