Fiecare cetăţean îşi înregistrează pe internet datele din buletin, creându-şi aşadar o semnătura electronică. Totul se va face contracost. Va fi o sumă simbolică, însă, ne asigură guvernanţii.
"Eu cred că un cost realist nu poate depăşi 5 euro. Poate fi 3 euro, poate fi 7, dar în niciun caz 50 de euro. N-am cum să oblig un ţăran, de pildă, să dea banii ăştia pe o semnătură electronică", a declarat ministrul Comuncaţiilor, Gabriel Sandu, citat de cotidianul Gândul.
Ce vor face românii care n-au folosit în viaţa lor un calculator? Oficialii spun că în fiecare oficiu poştal vor fi specialişti care le vor da o mână de ajutor. Un ajutor care ulterior floseşte tot autorităţilor să identifice fiecare tranzacţie făcută. Cu oră, data şi suma.
"Înscrierea copilului la şcoală, înmatricularea maşinii, rezervarea biletelor de tren, comanda unui buchet de flori - totul, absolut se va face cu semnătura electronică", spune Gabriel Sandu.
Guvernul plăteşte pentru acest program nu mai putin de 500 de milioane de euro. Teoretic, programul ar urma să intre în vigoare după 30 septembrie. Mai întâi în cazul firmelor,iar mai apoi pentru toţi românii.
Antena 3