Antena 3 CNN Actualitate Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare | Ce a mai dezvăluit un studiu realizat în 26 de ţări

Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare | Ce a mai dezvăluit un studiu realizat în 26 de ţări

Claudia Popovici
1 minut de citit Publicat la 23:00 15 Iul 2022 Modificat la 23:00 15 Iul 2022
Românii sting lumina mai devreme şi cumpără mai puţină mâncare | Ce a mai dezvăluit un studiu realizat în 26 de ţări
Sursa foto: Colaj dunyanews.tv & digitnews.in

Economiile sunt mai mari în rândul tinerilor, arată datele.

Scumpirile din ultima vreme au schimbat total comportamentul românilor, potrivit studiului, în țara noastră, 71% dintre respondenți limitează acum consumul de energie în locuințe, 70% reduc risipa de alimente, în timp ce alții cumpără produse sustenabile.

Ba mai mult, unii încearcă să cumpere doar ceea ce a ceea ce au nevoie, în timp ce 63% reciclează sau compostează gunoiul menajer.

Iar aici, surprinzător, vorbim de un procent peste media din Europa Centrală, care este de 54% în timp ce și vacanțele au fost limitate.

Vedem că, potrivit datelor, 61% dintre respondenți evită zborurile opționale sau de agrement și 58% cumpără produse locale.

Un alt aspect important alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă și limitarea consumului de carne sunt alți 2 factori care se regăsesc însă printre acțiunile mai puțin frecvente întreprinse de români pentru a limita schimbările climatice.

Pe de altă parte, analiza arată, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă.

Spre exemplu, tinerii sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice.

În plus, potrivit studiului, activitatea companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionale și percepția oamenilor asupra angajatorilor.

Spre exemplu, în țara noastră, 44 % dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care ar pune mai mult accent pe protecția mediului.

Pe de altă parte, 35 % susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil.

×
Etichete: studiu Deloitte
TOP articole
x close