România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) după procentajul utilizatorilor de internet care cumpără online bunuri şi servicii, cu numai 11% din total. La nivel european, media este mult mai ridicată, de 59%, arată datele publicate marţi de Eurostat.
VEDEŢI RAPORTUL EUROSTAT România, Bulgaria (cu 17% dintre utilizatorii de internet), Estonia şi Italia (ambele 29%) se află ultimele locuri în rândul celor 28 de state membre UE.
Statele cu cele mai ridicate procentaje de cumpărători online sunt înregistrate în Marea Britanie (82%), Danemarca şi Suedia (ambele 79%), Germania (77%), Luxemburg ( 73%) şi Finlanda (72%).
Cele mai frecvente cumpărături online sunt reprezentate de comenzile pentru îmbrăcăminte şi articole sportive, precum şi rezervările pentru călătorii şi vacanţe.
Comenzile pentru produse alimentare se situează pe ultimul loc în rândul utilizatorilor de internet din România.
Date publicate anterior de Eurostat arată că accesul la internet în rândul gospodăriilor din România se situa la 54% anul trecut, în timp ce media UE era de 76%.