Antena 3 CNN Actualitate Românii renunţă la deodorant, săpun şi pastă de dinţi, pe criză

Românii renunţă la deodorant, săpun şi pastă de dinţi, pe criză

1 minut de citit Publicat la 12:38 03 Mar 2011 Modificat la 12:38 03 Mar 2011
Românii renunţă la deodorant, săpun şi pastă de dinţi, pe criză
Foto: wash-hands.com
Deodorantele, şamponul, pasta de dinţi şi săpunul sunt principalele bunuri de larg consum la care renunţă românii pe timp de criză. După produsele de igienă persoanlă, în top urmează ciocolata şi băuturile. De partea cealaltă, alimentele şi articolele pentru îngrijirea locuinţei au înregistrat cele mai mici pierderi, informează un comunicat al GfK România, potrivit Mediafax.

Mai exact, cheltuielile pentru bunuri de larg consum au scăzut anul trecut cu 5%, în lei, faţă de 2009. Astfel, cel mai mult au fost reduse cheltuielile cu produsele de îngrijire personală, în monedă naţională scăderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri în volum se numără deodorantele (-19%), şamponul (-14%), dar şi pasta de dinţi şi săpunul de toaletă (-12% fiecare).

Segmentul băuturilor a urmat şi el un trend descendent în 2010, de 6%, cu o contracţie mai puternică în a doua jumătate a anului comparativ cu perioada similară a anului precedent (9% faţă de 3% în primele şase luni).

Printre categoriile care au înregistrat scăderi accentuate în volum, la nivelul întregului an, se numără sucurile naturale, cele carbogazoase şi berea.

"Încercând să se adapteze contextului economic deloc favorabil, consumatorii au redus din volumul coşului de cumpărături. În 2010 ei şi-au făcut cumpărăturile mai rar şi, în acelaşi timp, au renunţat la produsele de răsfăţ", a declarat Raluca Răschip, consumer goods director GfK România.

×
x close