Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale).
Orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoționala etc.), trebuie sa fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei („soldare/soldari/solduri”, „lichidare”, „promoții” etc), însoțita de data de debut și de durata acesteia, scrie anpc.ro.
În cazul in care oferta este deja în derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabila numai „în limita stocului disponibil”.
A început perioada reducerilor de vară. Vă sfătuim să fiți foarte atenți la prețuri!
La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verificați prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.
„Totodată, sfătuim consumatorii în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat). Pentru a evita orice situație neplăcută, rugăm în mod special toți consumatorii să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc)”, transmite Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.