Criza economică a lovit puternic în buzunarele românilor, aşa că aceştia sunt acum mult mai atenţi la cum îşi cheltuiesc banii. Cu salariile mult diminuate sau fără bani de medicamente, majoritatea nici nu se mai gândesc la căştiguri peste noapte. Au pierdut până şi speranţa.
Până şi tradiţionalul joc la loto, la care majoritatea romanilor au apelat cel puţin o dată, pierde teren în faţa recesiunii. Explicaţia este simplă: cu cât locul gol din portofel devine din ce în ce mai mare, încasările agenţiilor sunt din ce în ce mai mici.
Deşi se credea că industria jocurilor de noroc este imună la crize economice, încasările Loteriei Române au scăzut dramatic în ultima perioadă. În primul trimestru al acestui an, compania a înregistrat un profit net de aproape 22 de milioane de lei, de 4 ori mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Recesiunea se face simţita şi în cifra de afaceri a Loteriei. De la începutul anului, vânzările companiei au scăzut cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
?În primul trimestru din 2010 vorbim de o uşoară scădere în comparaţie cu anul trecut. Putem merge la o scădere pentru primul trimestru de peste 20%, în 2010, faţă de 2009?, a declarat Mircea Stefan, director general adjunct Loteria Română.
Deşi scăderea vânzarilor este resimţită în mai toate agenţiile loto, se pare că cei mai mulţi români preferă să îşi încerce norocul acolo unde potul este mai mare.
?Pentru loto 6/49, acolo reportul este foarte mare şi normal că vanzările sunt mai mari unde suma este mai mare?, a declarat agentul Magda Predescu. O altă categorie de jucători îşi încearcă norocul la aparatele de video loterie, unde căştigurile sunt pe loc.
Cum în acest weekend premiul cel mare este de peste două milioane de euro, şefii loteriei se aşteaptă la un număr mare de jucători.
Observator