Românii ajung să cheltuiască peste 2 miliarde de euro anual, pe produse de tip fast-food. Amatorii de şaorma şi hamburgeri nu se înghesuie însă şi la sălile de sport, pentru a scăpa de surplusul de calorii. Abonamentele la sălile de fitness abia dacă însumează 300 de milioane de euro pe an, scrie
Gândul.
Şaormele sunt de departe produsul preferat al amatorilor de produse fast-food. Cele aproximativ 1.000 de şaormerii, dintre care jumătate se află în Capitală, deţin 10% din totalul vânzărilor. Încasările depăşesc 200 de milioane de euro anual.
Doar încasările unuia dintre lanţurile de restaurante de tip fast-food sunt estimate la peste 130.000 de euro pe zi. Încasările firmei controlată de omul de afaceri Puiu Popoviciu au depăşit 24 de milioane de euro, în primele şase luni ale acestui an. Cifra este în creştere cu 12,8% faţă de primul semestru al anului trecut.
Profitul este stimulat de păstrarea preţurilor dinainte de izbucnirea crizei financiare. Vânzările cele mai mari le fac restaurantele din Capitală, Cluj-Napoca şi Timişoara, scrie Gândul.
Un alt lanţ de 62 de restaurante are zilnic 15.000 de clienţi. Aceştia mănâncă zilnic, în fiecare restaurant din acest lanţ, produse în valoare de 1.400 de euro. Totalul vânzările de anul trecut a depăşit de 3 milioane de euro.
Deşi produsele fast-food sunt foarte bogate în calorii, puţini sunt cei care intră în sălile de fitness pentru a se menţine în formă. Încasările din abonamente realizate de acestea abia dacă ajung la 300 de milioane de euro pe an, la nivelul întregii ţări.
Românii, mari amatori de fast-food