De sărbători, activitatea preferată a românilor rămâne colindatul magazinelor. Înarmaţi cu liste de cumpărături şi un buget flexibil, cei mai mulţi vânează ofertele.
Febra cumpărturilor se întinde ca o epidemie. Cu o zi înainte de Ajun toată lumea parcă şi-a adus aminte că mai are ceva de cumpărat.
Cuvântul magic este "promoţie". Niciun client nu trece indiferent pe lângă un raft care-i promite reduceri de preţ. Cozonacii se vând cu braţul, vinul pentru masa de Crăciun este ales cu grijă, iar carnea parcă nu este nicodată de ajuns.
După câteva ore petrecute printre rafturi, cumpărătorii mai au de trecut proba răbdării în faţa caselor de marcat.
Comercianţii vor să profite la maximum de slăbiciunea pentru cumpărături a românilor, aşa că unele hipermarketuri vor fi deschise în această noapte, dar şi mâine. În schimb, în prima zi de Crăciun, marii retaileri au anunţat că vor ţine magazinele închise.