Raportul Comisiei Europene arată că în România există cea mai mare discrepanţă între opinia celor care vând şi a celor care cumpără. Practic, cei care consumă sunt de două ori şi jumătate mai sceptici în privinţa singuranţei produselor, faţă de cei care vând.
De asemenea, documentul arată că românii şi bulgarii au cumpărat cele mai puţine produse de la magazinele online. Şi asta în condiţiile în care taxele pentru acest serviciu în cele două state sunt printre cele mai scăzute din Europa, arată jurnaliştii de la Gândul.
În România cea mai populară formă de comerţ rămâne cea a cumpărăturilor de la reprezentanţele firmelor, contrar tendinţelor din restul Europei, unde această practică a pierdut teren în faţa magazinelor online. De altfel, România, alături de Grecia, Portugalia şi Bulgaria ocupă ultimele locuri în privinţa numărului de consumatori care fac tranzacţii electronice de vânzare-cumpărare.
În raportul întocmit de Comisia Europeană se arată, de asemenea, că europenii au încredere mai mare să cumpere online de la ei din ţară decât de peste hotare. Concluziile raportului european arată că 57 la sută dintre consumatori nu au de gând să facă shopping electronic nici în următoarele 12 luni.
Antena 3