Faţă de aşteptările angajaţilor, companiile sunt dispuse să le permită o perioadă mai lungă de lucru de acasă. Astfel, circa 35% dintre companiile care au făcut parte din studiu spun că sunt dispuse ca în următoarele 12 luni angajaţii lor să lucreze chiar mai mult patru zile de acasă, potrivit zf.ro.
„În alegerea modelului de lucru, cel mai important criteriu de care ţin cont companiile este tipul de activitate pe care îl desfăşoară angajaţii în funcţie de nevoia de business, în timp ce în alegerea unui angajator, cel mai important criteriu de care ţin cont candidaţii rămâne salariul şi beneficiile, secondat de tipul de activitate pe care îl vor desfăşura“, spune Olguţa Toma, marketing coordinator în cadrul APT.
De asemenea, tehnicile de recrutare au suferit modificări odată cu pandemia. În proporţie de aproape 70%, companiile incluse în studiul APT spun că întreg procesul de recrutare se desfăşoară online. Mai mult, 50% dintre candidaţi însă simt nevoia unei întâlniri faţă în faţă înainte de a lua o decizie finală.
„Un alt factor important care modelează piaţa muncii este nevoia de a iniţia acţiuni în vederea adaptării specialiştilor pentru recrutare la distanţă, deoarece există un ecart între gradul de flexibilitate al companiilor în ceea ce priveşte sistemul de muncă de acasă versus percepţia candidaţilor şi pentru că avem şi noul model de muncă de oriunde în care angajaţii pot lucra şi un oraş diferit faţă de cel în care compania are birourile“, adaugă Olguţa Toma.
Indiferent de modelele de lucru şi de recrutare adoptate, trendul în următoarele 12 luni este că munca exclusiv de acasă va pierde teren, conform studiului citat.
Studiul realizat de APT Prohuman a fost realizat în perioada martie – aprilie 2021 şi a avut un eşantion de 81 de angajatori şi 432 de candidaţi. APT Prohuman este o companie cu peste 4.000 de angajaţi în muncă temporară sau în proiecte de outsourcing.