Pe centura Sibiului, care trebuia să fie gata de trei ani, înainte să o folosească şoferii o testează actorul Nicholas Cage, pentru ultimul său film. În timp ce el filmează, muncitorii pun parapeţi pe cei 23 de kilometri ai centurii şi mai toarnă stratul de uzură pe unele porţiuni.
2011 ar fi trebuit să înceapă cu deschiderea A5, de 32 de kilometri, între Arad şi Timişoara. Şantierul e abia la jumătate. Înainte să vină iarna păzesc indicatoarele care dispar unul după altul.
Încă 52 de kilometri din A2, de la Cernavodă la Constanţa ar fi trebuit să fie daţi în folosinţă în mai 2011. Drumul e realizat însă doar în proporţie de 20%. În schimb, A3, adică autostrada Transilvania s-a lungit la 52 de kilometri. Celor 42 de anul trecut li s-au adăugat zece, între Turda şi Câmpia Turzii, la care muncitorii se ocupă de finisaje şi-l aşteaptă pe Emil Boc să vină să o inaugureze.
Alt tronson din autostrada Transilvania, spre graniţa cu Ungaria ar fi trebuit să fie gata din februarie 2010. Sunt gata numai 10% din drum.
De la Bucureşti la Ploieşti, adică pe A4 ar fi trebuit să circulăm deja pe 62 de kilometri de autostradă. Muncitorii lucrează cu viteza melcului în şantier.
Bucureşti-Ploieşti şi Timişoara Arad sunt singurele autostrăzi care vor fi deschise la anul numărul de kiloteri crescînd astfel de la 317 kilometri, la 411.
Ca să se termine ce e început acum, CNADNR are nevoie anul viitor de un miliard 115.000 de euro.
România va avea cinci autostrăzi din 2011