S-a întâmplat pe 14 iunie 2006. La 14.30. Şi s-a aflat trei ore mai târziu că piloţii avionului Learjet 60 au pus roţile pe pământ ceva mai devreme. Avionul a ieşit în lateral şi a rulat forţat, pe iarbă, cam 700 de metri. Trenul de aterizare s-a rupt şi avionul s-a oprit, pe burtă, cu botul în copaci.
Echipajul austriac format din trei persoane şi omul de afaceri israelian, care venea la Bucureşti nu au păţit nimic. Dar s-au speriat.
În acţiunea începută la tribunal, avocaţii asiguratorilor spun că turnul de control nu l-ar fi anunţat pe pilot că pista e în reparaţii. Avionul a lovit o grămadă de materiale de construcţii şi a suferit avarii serioase.
Pompierii şi salvarea au ajuns imediat la avion. I s-a scos kerosenul. Şi o anchetă a început imediat. Nu s-a terminat nici până azi. Compania care deţine avionul şi-a încasat banii de la asiguratori şi aceştia au dat, acum, în judecată statul român. Cer daune de trei milioane de dolari şi o dobândă.
Autorităţile române spun că pilotul nu s-a informat înainte de cursă, că la Baneasa, nu e disponibilă toată pista. Dar ancheta care să stabilească cine e vinovat nu e gata după atâta timp. Firmele de asigurări îşi vor banii înapoi. Şi am putea fi puşi în situaţia, fiecare dintre noi, să plătim daunele cerute de acestea.
Nu e singura poveste tristă în legătură cu acest avion. La opt luni după accident, unul dintre cele mai mari avioane din lume, Antonov 124, a venit la Băneasa să-l ia şi la plecare s-a înţepenit în două aeronave aflate pe platformă.
Antonovul 124 a plecat, în cele din urmă, dar imaginile cu drumul lui sinuos spre pistă au rămas în amintirea tuturor. La fel şi cele cu micuţul avion care a ajuns între copaci şi nu pe platforma aeroportului.
Observator