La orele prânzului, la marginea oraşului Mihăileşti, din judeţul Giurgiu, ar trebui sa vedem , teoretic, pe santier un furnicar de muncitori şi utilaje în mişcare.
În realitate, singurul paznic a fugit imediat ce a văzut jurnaliştii.â
Discuţie reporter -şofer
Cum arată şantierele în 2021, vedem în reportajul următor.
Şoseaua de la Mihăileşti are puţin peste 3 kilometri şi de 10 ani este tot. "în construcţie". Pe hârtie, cel puţin. Pentru că dacă ajungem în teren nu vedem nici urmă de utilaj. Nu s-a turnat nici măcar un strop de asfalt în tot acest timp.
Echipa Antena 3 merge în celălalt capăt al şantierului unde dă de doi muncitori şi un şofer de camion.
Istoria Şoselei de la Mihăileşti
A început în 2011, când s-a semnat primul contract. A fost reziliat după ani întregi în care nu se făcuse nimic.
În 2016, lucrarea a fost cedată altui constructor, dar degeaba. Aşa că, în aprilie 2019, ministrul Transporturilor de la acea vreme a rupt contractul în faţa camerelor de televiziune.
Iar anul trecut, s-a semnat un alt contract pentru a fi asfaltaţi, în sfârşit, cei trei kilometri.
O situaţie asemănătoare găsim şi in Tecuci, judeţul Galaţi. Tot de zece ani are nevoie Compania de Drumuri ca să termine o şosea ocolitoare, lungă de şapte kilometri. Până acum, acolo, s-au reziliat două contracte.
În aceste conditii, doar trei şoselele de centură ar putea fi inaugurate până la sfârşitul anului, adică un total de 30 de kilometri de drum nou.