Antena 3 CNN Actualitate România cumpără locomotive noi care ating 200 km/h, deși la noi pe șine pot circula cu maximum 160 km/h | Rutele pe care vor circula trenurile

România cumpără locomotive noi care ating 200 km/h, deși la noi pe șine pot circula cu maximum 160 km/h | Rutele pe care vor circula trenurile

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 21:53 29 Ian 2024 Modificat la 21:53 29 Ian 2024
tren electric
România cumpără locomotive noi care circulă cu 200 km/h, deși la noi pe șine pot circula cu maximum 160 km/h. Rutele pe care vor circula trenurile Sursa foto: Getty Images I scanrail

România a achiziționat 16 locomotive electrice din Franța, marcând prima achiziție de acest fel după 15 ani.

Cu toate acestea, se constată că aceste locomotive, capabile să atingă 200 de kilometri pe oră, sunt mult prea rapide pentru infrastructura feroviară existentă.

Statul român a încheiat un acord cu compania franceză Alstom, iar noile locomotive, a căror cost se ridică la 5 milioane de euro fiecare, sunt programate să între în serviciu în 2026, având o durată de viață estimată de 40 de ani.

Potrivit președintelui Asociației Române a Feroviariștilor (ARF), Ștefan Roșeanu, aceste locomotive noi sunt menite să îmbunătățească performanțele serviciilor de călători.

Citește și: Noile recomandări FMI pentru România: Impozit până la 25% pe salarii și pensii mărite în tranşe

Cu o disponibilitate de peste 98%, se preconizează că aceste locomotive vor reduce semnificativ defectările în parcurs.

Cu toate acestea, se constată o discrepanță între viteza potențială a acestor locomotive (200 km/oră) și limitările infrastructurii feroviare existente.

Noile locomotive vor circula pe patru rute importante

Noile locomotive urmează să deservescă patru rute importante care leagă nordul de sudul țării, cu toate că, în prezent, infrastructura nu permite atingerea vitezei maxime a acestora pe toate tronsoanele.

Cu un parc CFR de aproximativ 1.100 de locomotive, dar doar 300 în circulație, iar viteza pe aproape 30% din rețea sub 50 km/oră, situația infrastructurii feroviare din România reprezintă un obstacol major pentru implementarea noilor locomotive rapide.

Călătorii resimt în mod evident lipsa unei infrastructuri moderne, cu numeroase defecțiuni și incidente înregistrate în ultimul an.

De asemenea, la finalul lunii decembrie, România a primit primul tren electric achiziționat în ultimii 20 de ani, însă acesta a suferit defecțiuni în timpul testelor și nu a fost încă introdus în circulație.

În ciuda acestor provocări, România cumpără încă 62 de trenuri electrice. Contractul va fi semnat zilele următoare, cu un producător polonez.

×
x close