La scurtă vreme, primele tronsoane au fost construite, între Bucureşti şi Piteşti şi Feteşti şi Cernavodă. Contextul economic şi politic care a urmat a dus la o ?pauză? de la construcţia autostrăzilor, care, ar fi trebuit, în mod, normal să ia sfârşit odată cu Revoluţia şi instaurarea unui nou regim în ţara noastră.
Cu toate acestea, în 2009, din cei 3200 de kilometri de autostradă proicetaţi de Ceauşescu, avem circa 10%, asta dacă luăm la socoteală şi cei 42 de kilometri care vor fi daţi în folosinţă la 1 decembrie, între Gilău şi Turda, scriu jurnaliştii de la Capital.
Deşi, la fiecare nou mandat, politicienii promit noi tronsoane, desenând trasee pe o hartă imaginară, planurile după care se contruiesc autostrăzi în ţara noastră au rămas aceleaşi ca acum 40 de ani.
În prezent, în România se lucrează la construcţia a trei autostrăzi. Este vorba de Autostrada Transilvania, Autostrada Arad -Timişoara şi Bucureşti-Ploieşti. Se pregăteşte începerea lucrărilor la tronsonul Braşov-Comarnic, şi Cernavodă- Constanţa. În ritmul în care s-au realizat lucrările până acum, adică finalizarea a 30-40 de kilometri, la 3-4 ani, este greu de imaginat când vom ajunge să avem reţeaua prioectată de Ceauşescu.
Antena3.ro