Antena 3 CNN Actualitate "Este o bătaie de joc "| Români umiliţi la plecarea în vacanţe pe aeroportul Otopeni. Reacţia ANPC

"Este o bătaie de joc "| Români umiliţi la plecarea în vacanţe pe aeroportul Otopeni. Reacţia ANPC

Claudia Popovici
2 minute de citit Publicat la 17:17 11 Iul 2023 Modificat la 17:26 11 Iul 2023

Disperați, oamenii au făcut o petiție împotriva companiei aeriene.

"Așteptăm ca cineva să se ocupe de nenorociți ăștia care stăm aici. Este lume care e la a treia anulare, care ar putea fi mai nemulțumiți decât mine, cred", spune o femeie.

Sunt însărcinată. Am așteptat aici, așa sunt de venită de la 4:00 și își bate joc de noi. Efectiv bătaie de joc. Altceva nu se întâmplă. Deci cu 5min înainte să merg în vamă, ei au trimis mesaj că a onorat zborul. E posibil așa ceva", spune o femeie.

"Ieri după-amiază, de la ora 4:00 am ajuns. Ne-am făcut checking, totul. Aveam zbor la ora 8:25 aseară. nu ni s-a dat nicio explicație", spune un bărbat

 "Eram deja aici. Am primit un mesaj exact când io am trecut deja de poartă. Este imposibil, inadmisibil. Copiii ne așteaptă la muncă, trebuie să ne întoarcem, este o rușine, este o rușine. Wizz Air mereu face așa aseară anulat, astăzi iară anulat. Păi ce facem aici? Își bate joc de lume", mai spune cineva.

Încercăm să facem o reclamație către autoritățile aeroportului în așa fel încât să nu se mai repete procedurile,de fapt, lipsa de procedură în caz că se mai întâmplă să se anuleze câte un zbor. Este un pas mic, probabil o floare care încercăm să facem primăvară. Nu se știe ce efect va avea", mai spune un bărbat.

Citeşte şi: Zboruri în întârziere sau anulate: Impactul neașteptat asupra pasagerilor și economiei aeriene

Horia Constantinescu, președintele ANPC a explicat ce se poate face în aceste situaţii

"Nu vreau să pară că suntem dezinteresați sau că nu vrem să facem nimic, pentru că inclusiv în cursul zilei de sâmbătă, căutând prin mail-urile celor de la Wizz Air, am luat legătura cu unul dintre cei cu care am stat de vorbă la nivelul anului trecut. I-am furnizat numărul meu de telefon. Era vorba atunci de cursa anulată la Lisabona. Ne-au promis că vor lua toate măsurile atât de rambursare a sumelor de bani datorate, conform regulamentelor europene în vigoare, cât și să ia contact cu cei aflați în situații ca aceea, tocmai pentru a nu se simți abandonați pe aeroport, a le furniza apă în această perioadă caniculară a anului.

Din păcate lucrurile de aglomerează. Am discutat anul trecut la Praga, cu reprezentanții Ungariei și Irlandei pentru a lămuri situația. Și anume, noi transmitem prin Centrul European al Consumatorilor acestea sunt regulile europene. La rândul lui, Centrul European transmite autorității omoloage din țara respectivă pentru a desfășura acţiuni de control. Unul dintre răspunsurile primite de noi din partea celor din Ungaria a fost că nu pot lua legătura cu operator economic, ceea ce nouă ni se pare reducerea, nu știu la derizoriu, a relației pe care ar trebui să aibă consumatorul european cu autoritate similară din alt stat.

Citeşte şi: Haos pe Aeroportul Otopeni și vacanțe date peste cap. Cozi uriașe pentru destinațiile preferate de români

Luăm inclusiv în calcul prezentarea la nivelul comisiei. Mă voi duce, dacă este nevoie, acolo și, dacă este de asemenea nevoie, mă voi duce în Ungaria, la sediul autorității de acolo, pentru a mă face nu știu măcar cunoscut și a-i face să înțeleagă că avem nevoie să ne respectăm consumatorii europeni, oriunde s-ar afla aceștia și indiferent de naționalitatea lor.

Din păcate, la acest moment, structurile europene par ele să fie luate prin surprindere de acest situații", a spus la Antena 3 CNN, Horia Constantinescu, președintele ANPC.

×
x close