Tânărul spune că a anunţat banca imediat ce şi-a dat seama că ar fi fost păcălit de hackeri şi chiar el a autorizat tranzacţia, potrivit digi24.ro.
Bărbatul nu şi-a recuperat nici acum banii însă s-a lovit de un refuz şi spune că s-ar fi lovit de un refuz din partea băncii care susţine că tranzacţia nu poate fi blocată, dacă clientul şi-a dat acordul.
Horia Szabo a fost păcălit de hackeri în timp ce încerca să vândă un dispozitiv inteligent. Tânărul a fost contactat de un fals cumpărător la mai puţin de o jumătate de oră după ce a postat anunţul.
"Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp, un link pe care să intru să valideze cardul. Am ajuns pe o pagină normală, când cumperi ceva cu datele cardului. (...) Banii au mers către o bancă în Rusia", a transmis Horia Szabo, tânărul antreprenor.
Când şi-a dat seama că de fapt a intrat pe o pagină compromisă a fost prea târziu: a rămas fără 1.200 de lei. În plus, a plătit băncii şi trei comisioane, printre care unul pentru convertirea leilor în ruble.
Nici acum nu şi-a recuperat banii, deşi spune el, a contactat banca la 17 minute de la momentul în care a realizat că a fost păcălit de hackeri. A fost refuzat pe motiv că a autorizat plata prin aplicaţia de internet banking.
Banca în cauză a răspuns că a investit în tehnologie şi securitate tocmai pentru a preveni astfel de situaţii. Pe scurt, tranzacţia, chiar dacă este frauduloasă, nu poate fi blocată dacă acel client şi-a dat acordul.
"Atacatorii ne determină să furnizăm acele date, deşi noi trebuie să primim bani, atenţie. Când urmează să primiţi bani, nu trebuie să daţi datele de card, ci IBAN-ul contului", spune Mihai Rotariu, expert în securitate informatică.