Auditorii au descoperit multe nereguli la proiectul de construcţie a autostrăzii Orăştie-Sibiu din cadrul programului operaţional sectorial Transporturi. Raportul arată că nu au fost îndeplinite cerinţele de calificare şi selecţie pentru unul dintre experţii-cheie pentru contractele aferente loturilor 1 şi 4.
Prin urmare, auditorii au aplicat o corecţie financiară de 5 la sută din valoarea fiecărui contract. În total, peste 12 milioane de euro.
Cele două contracte pentru tronsoanele 1 şi 4 ale autostrăzii Orăştie-Sibiu au fost semnate în 2011, atunci când Ministerul Transporturilor era condus de Anca Boagiu. Valoarea construcţiilor se ridică la 232 de milioane de euro.
Nu sunt singurele probleme constatate. Inspectorii au descoperit, în cadrul controalelor, folosirea unor criterii de selecţie restrictive, factori de evaluare nelegali şi reducerea nejustificată a termenelor de atribuire a contractelor. Din cauza unor nereguli de acest tip, oficialii Uniunii au decis să impună României corecţii de până la 25 la sută. Lucru recunoscut nu cu mult timp în urmă şi de ministrul Afacerilor Europene.
O altă problemă constatată de Curtea de Conturi este legată de tergiversarea termenelor de finalizare a proiectelor de infrastructură. În cazul tronsonului Arad-Timişoara, perioada de construcţie a fost aproape de trei ori mai lungă faţă de calendarul stabilit iniţial.
În 2011, când Anca Boagiu conducea Ministerul Transporturilor, s-a acceptat prelungirea termenului cu 561 zile şi suplimentarea contractului cu 125 la sută. În final, cei 32 de kilometri au costat 130 de milioane de euro în loc de 65 de milioane de euro.
Fostul ministru Anca Boagiu nu a putut fi contactat pentru comentarii.