Antena 3 CNN Actualitate Risc de catastrofă la Aeroportul Otopeni

Risc de catastrofă la Aeroportul Otopeni

1 minut de citit Publicat la 10:15 10 Feb 2016 Modificat la 10:15 10 Feb 2016
china-southern-airlines-884392_640.jpg
foto: pixabay.com
În decembrie 2007, un avion al unei companii de zbor, în care se aflau 117 pasageri și 6 membri ai echipajului, s-a ciocnit de un autovehicul de întreținere staționat pe pista de decolare a Aeroportului “Henri Coandă”-Otopeni. Comisia de investigare a accidentului a recomandat instalarea unui sistem de supraveghere a mișcărilor de pe suprafața aeroportului în condiții reduse de vizibilitate, dar sistemul ar putea fi funcțional abia la 9 ani de la accident și cu peste 4 ani de întârziere față de termenul prevăzut.

Accidentul în care a fost implicată aeronava Boeing 737-300 a companiei s-a produs pe 30 decembrie 2007, iar vinovat a fost găsit un controlor de trafic aerian, care nu s-a asigurat că pista este liberă și a permis inițierea manevrelor de decolare a avionului. Boeingul a intrat cu o viteză de aproape 120 km/oră în autovehiculul de pe pistă, rezultatul fiind distrugerea aeronavei în valoare de 10 milioane de dolari și a autovehiculului respectiv.

Din fericire, niciunul dintre călători nu a fost rănit, o singură persoană suferind unele vătămări corporale, dar, la un an după accident, în decembrie 2008, Compania Națională Aeroporturi București, care administrează Aeroportul Internațional “Henri Coandă”, a încheiat cu ROMATSA un protocol pentru implementarea unui sistem de supraveghere a mișcărilor de pe suprafața aeroportului.

Denumit A-SMGCS (Advance Surface Movement Guidance and Control System), sistemul are ca utilitate observarea, în condiții de vizibilitate redusă, mișcărilor aeronavelor și autovehiculelor pe suprafața aeroportului de la Otopeni, pentru a se evita accidente de tipul celui din 2007.

Mai mult, pe profit.ro.

×
x close