Agenţia de presă
Reuters a publicat, joi, un reportaj extrem de realist despre situaţia drumurilor din ţara noastră, intitulat
"Drumurile României către nicăieri".
Mai mult decât atât, jurnaliştii prezintă o întâlnire între ministrul Transporturilor Anca Boagiu şi o serie de investitori nemţi, aceasta fiind descrisă ca
"o femeie mică de statură, cu părul negru prins într-un coc sever, care a fost prezentată drept ministrul responsabil cu recuperarea timpului pierdut".
Reuters explică în acelaşi timp că deşi România are un buget disponibil de 4,6 miliarde de euro până în 2013 pentru infrastructura rutieră, doar 47 de milioane de euro au fost consumate în acest scop până acum.
"Dacă Boagiu nu găseşte o modalitate să grăbească proiectele şi să folosească fondurile, România le va pierde", scrie Reuters.
Reportajul mai arată că deficitul României datează de mai bine de 20 de ani, încă de pe vremea "unuia dintre cei mai represivi dictatori comunişti, Nicolae Ceauşescu". În perioada anii '80, acesta a luat decizia de a plăti o mare parte a datoriei externe a României, fapt ce a lăsat ţara cu ani în urmă, chiar şi faţă de vecinii din Balcani, "mult mai săraci din punct de vedere cultural".
Părerea jurnaliştilor de la Reuters este susţinută şi de guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.
"Cheltuielile publice din România nu sunt mici. Totuşi, în ţară sunt 42.000 de proiecte neterminate. Nu e eficient. Suntem ţara proiectelor neterminate", susţinea, într-o conferinţă din octombrie 2010, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.
Potrivit unui raport al Forumului Economic Mondial, România este pe locul 134 din 139 de ţări în ceea ce priveşte calitatea drumurilor. Deşi este a noua ca mărime din UE, ţara noastră are doar 331 de km de autostradă, jumătate cât Ungaria şi nici măcar 3% din cât au nemţii.