Unii comercianţi admit chiar că nu au mai actualizat lista de preţuri din anul 2018. Iar ANPC, instituţia care ar putea soluţiona aceasta problemă, pare să nu observe practicile din industria florilor.
Orice comerciant care oferă un produs spre vânzare este obligat prin lege să să indice prețul acestui într-un mod vizibil şi lizibil.
Majoritatea comercianţilor de flori din Capitală, cei stradali sau cei din pieţe, nu respectă acesta practică comercială.
Discuţie reporter-vânzător flori
- Crizantemele?
- 10 lei că s-au scumpit exagerat! Crinul e 15 lei şi lisianthus 50 de lei.
- M-aş fi decis mai uşor dacă aveaţi preţurile afişate.
- Uită-le!
- Ah, acolo sunt?
- Da, dar alea sunt din 2018.
- Din 2018?
-O să mai fac nişte de astea, dar la vânzarea care e, trei clienţi pe z, vai de mama mea!
De cele mai multe ori preţul florilor este făcut pe loc de vânzător, în funcţie de cât crede că omul ar fi dispus să plătească.
Prețul este un factor crucial în decizia de cumpărare pentru că permite comparația cu tarifele practicate de alţi comercianţi.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor nu a dat curs solicitării Antena 3 de a explica situaţia din industria florilor.
Anul trecut, valoarea pieţei de flori din România era estimată la 385 de milioane de lei. În aceste sector lucrau în 2019 în jur de 1.700 de salariaţi.