Antena 3 CNN Actualitate Reguli noi la buletine. Ce trebuie să ştie românii care vor cărți de identitate provizorii

Reguli noi la buletine. Ce trebuie să ştie românii care vor cărți de identitate provizorii

Georgiana Adam
1 minut de citit Publicat la 04:00 31 Ian 2024 Modificat la 04:00 31 Ian 2024
buletin facebook antena 3
Reguli noi la buletine. Ce trebuie să ştie românii care vor cărți de identitate provizorii Sursa foto: Colaj Facebook | Arhivă Antena 3

Persoanele interesate pot obține un buletin provizoriu până la eliberarea unui act de identitate în mai multe situații, după cum apare într-o ordonanță ce se aplică deja. 

Astfel, se poate solicita de-acum o carte de identitate provizorie până la obținerea unui nou act de identitate solicitat și în urma schimbării domiciliului sau a denumirii străzii.

Ordonanța Guvernului nr. 9/2024, ce se aplică din 28 ianuarie, vizează modificarea OUG 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.

La modul concret, schimbările stabilite acum permit solicitarea unui document provizoriu de identitate în mai multe situații decât în trecut.

Practic, la situațiile existente anterior în care se putea emite un buletin provizoriu până la eliberarea unui act de identitate (carte de identitate, carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate) s-au adăugat și situațiile în care acesta a fost solicitat ca urmare a schimbării sau încetării valabilității domiciliului, dar și a schimbării denumirii sau rangului localităților și străzilor, a renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, a înființării localităților sau străzilor.

Anterior, printre altele, cartea de identitate provizorie se elibera doar când solicitantul nu prezenta toate documentele necesare pentru eliberarea unui act de identitate, în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România sau când se solicita eliberarea unui act de identitate la expirarea termenului de valabilitate a celui anterior, dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului etc.

Ordonanța mai vizează simplificarea relației cu administrația publică, reglementând posibilitatea cetățenilor români de a obține datele referitoare la domiciliile avute anterior de la orice serviciu de evidență a persoanelor, nu doar de la domiciliul actual, așa cum stabileau anterioarele reguli, potrivit avocatnet.ro.
 

×
x close