Regula nouă impusă de Comisia Europeană în industria alimentară
1 minut de cititPublicat la 13:13 20 Mai 2013Modificat la 13:13 20 Mai 2013
Foto: www.sudocrem.co.uk
Reprezentanţii Comisiei Europeane au hotărât ca laptele să aibă o etichetă de origine şi fac o evaluare pentru a stabili ce tip de marcare ar avea un impact mai mare, informează comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloş, citat de Mediafax.
"Decizia este luată. Va exista o etichetare de origine pe lapte, iar Comisia face o evaluare să vedem ce fel de etichetare. Etichetare a originii naţionale, sau a originii europene", a spus Cioloş.
Comisarul european a afirmat că se fac evaluări şi analize de impact, iar în perioada următoare Comisia Europeană va veni cu o propunere de etichetare justificată.
Comisarul european este de părere că fermierii români ar trebui să creeze un brand naţional pe segmentul laptelui.
"Dincolo de asta revin cu posibilitatea de a avea un branding privat al producătorilor, al originii laptelui. Cred că este în avantajul dumneavoastră şi uitaţi-vă la modelul irlandez. Mai sunt şi alte state membre unde producătorii, asociaţia producătorilor de lapte din Irlanda s-a hotărât să facă un branding al originii laptelui şi să-l comunice consumatorilor", a mai spus Cioloş.
Aproximativ 90% din laptele folosit în România ca materie primă este de provenienţă internă. Acest procentaj ar putea să scadă din 2015, când cotele de producţie în statele UE vor fi eliminate.