Potrivit unui raport STS, o persoană din Olt a sunat de 9.544 ori la 112, iar alte 44 au apelat numărul unic de urgență de cel puțin 1.000 de ori.
„Cetățenii au sunat în repetate rânduri în mod abuziv, fără să aibă o urgență reală, au făcut glume ori au adus injurii operatorilor, au solicitat informații sau au folosit linia de urgență în contextul unor evenimente pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate (Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, SALVAMONT etc)”, spun reprezentanții STS.
A sunat la 112 de peste 1.500 de ori
De exemplu, un cetățean a sunat de pe o cartelă prepay în Centrul 112 Giurgiu și s-a recomandat cu numele de „Iulian”. În doar două luni, „Iulian” a sunat de peste 1.500 de ori la 112 fără a avea vreo urgență, invocând diverse motive care nu necesitau intervenția operativă a echipajelor specializate.
„Iulian” a fost identificat de către polițiștii giurgiuveni și a primit o amendă, care l-a determinat să nu mai sune la 112 fără motiv.
Potrivit STS, în primele 6 luni ale anului, au fost efectuate la 112 nu mai puțin de 4.8 milioane de apeluri, din care doar 2,6 milioane au reprezentat urgențe.
Peste 311.000, respectiv 6,47%, au fost apeluri abuzive.