Cine vrea să depună o reclamaţie pentru o factură nejustificat de mare are de alergat. În mod normal, Protecţia Consumatorului este destinatarul tuturor nemulţumirilor noastre, însă pentru energie electrică şi gaze, procedura se schimbă.
Răspunsul vine cel mai devreme după o lună, timp în care somaţiile de plată sunt cu mult depăşite.
Un consumator nemulţumit are dreptul să reclame mai întâi la furnizor, apoi la autorităţile statului. Aşa a făcut şi Nadia Răducan, după ce la finalul unui război al nervilor cu un furnizor de energie electrică, femeia a ajuns la o factura finală de aproape 2.500 de lei.
Din cele peste 2.800 de plângeri făcute la Protecţia Consumatorului anul trecut, 2.000 au vizat probleme cu energia electrică. Una din patru sesizări a privit probleme de facturare şi de furnizare, aşa că aceste reclamaţii s-au îndreptat către Autoritatea Naţională pentru Reglementări din Energie (ANRE).
Celelalte cereri iau drumul ANRE, acolo unde consumatorii trebuie să ducă la registratură dosarul complet.
Somaţia de plată are drept termen 10 zile, iar persoana care a făcut reclamaţia trebuie să mai facă un drum - să anunţe furnizorul că a depus o plângere. Apoi, să aştepte ca acesta să înceteze orice acţiune până la soluţionare.
Reprezentanţii ANRE nu au oferit un punct de vedere privind situaţia reclamaţiilor.
Reclamaţii ale consumatorilor de gaze şi energie electrică
- Total: 2816 reclamaţii
- energie electrică: 2016
- gaze: 800
- soluţionate favorabil: 1000
- redirecţionate ANRE - 554
Sursa: ANPC