Guvernul reacţionează în urma informaţiei potrivit căreia angajaţii de la Palatul Victoria au primit, anul acesta, prime de vacanţă şi cel de-al 13-lea salariu. Într-un comunicat se precizează că cel de-al 13-lea salariu a fost acordat pentru activitatea de anul trecut. Iar angajaţii cu statut de funcţionar public au dreptul şi la prime de vacanţă, precizează Guvernul.
Un document al Secretariatului General al Guvernului arată că în primele 9 luni ale acestui an, 164 de angajaţi ai Executivului au încasat, fiecare, prime de vacanţă de aproximativ 1.000 de euro. Valoarea totală - 160.000 de euro. De asemenea, 779 de persoane au primit cel de-al 13-lea salariu, suma totală ajungând la 365.000 de euro. Cât despre cheltuielile de protocol ale Executivului acestea au fost, în primele 9 luni, de 761.000 euro.
Palatul Victoria precizează însă că toţi angajaţii, cu excepţia demnitarilor, au dreptul, prin lege, la cel de-al 13 salariu. În cazul SGG, acesta a fost plătit din bugetul pe 2010 pentru munca din 2009. Iar legea nu se referă doar la angajaţii Guvernului, ci la toţi salariaţii instituţiilor publice din România, inclusiv cei din Parlament.
Pe de altă parte, primele de vacanţă sunt şi ele un drept prevăzut de lege. De asemenea, în comunicat se arată că salariaţii de la Guvern nu beneficiază de drepturi salariale mai mari decât restul bugetarilor şi, spre deosebire de alte categorii de salariaţi, nu beneficiază de stimulente.
Secretariatul General al Guvernului precizează că, începând cu luna iulie a acestui an, cuantumul brut al salariilor, indemnizaţiilor sau sporurilor primite de angajaţi a fost diminuat cu 25%. Despre cheltuielile pentru protocol, de peste 750.000 de euro, niciun cuvânt însă.