Antena 3 CNN›Actualitate›
RATB ia măsuri drastice împotriva călătorilor care circulă cu autobuzul fără să plătească. Ce se întâmplă de la 15 februarie
RATB ia măsuri drastice împotriva călătorilor care circulă cu autobuzul fără să plătească. Ce se întâmplă de la 15 februarie
3 minute de cititPublicat la 10:54 07 Feb 2016Modificat la 10:54 07 Feb 2016
Foto: Agerpres
RATB ia măsuri drastice împotriva călătorilor care circulă cu autobuzul fără să plătească. Conducerea Regiei a tras linie si a ajuns la concluzia ca nu mai vrea sa suporte pierderile provocate de calatorii care se plimba gratis fara sa aiba acest drept.
Incepand cu 15 februarie, calatorii vor avea parte de controale mai dure, cu jandarmi si politisti locali.
Calatorii evazionisti afectează grav veniturile RATB iar problema este cu atat mai mare cu cit nici nu pooate fi stabilit numarul lor exact.
Autobuzele, tramvaiele si troleibuzele din capitala asigura zilnic 2 milioane de calatorii pe zi, in timp ce numărul călătorilor corecţi a scăzut foarte mult anul trecut fiind comparabil cu anul 2012.
Comunicatul RATB
Măsuri pentru creşterea calităţii serviciilor la RATB
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) anunţă publicul călător că, începând cu 15 februarie 2016, va aplica măsuri prin care intenţionează să stabilească, cu exactitate, şi nu pe bază de estimări, numărul călătorilor care utilizează fiecare linie şi mijloc de transport.
De aceea, RATB îi roagă pe călătorii care deţin abonamente să valideze fiecare călătorie în sistemul automat de taxare. Astfel, în urma unei perioade de cercetare, în care călătorii se vor adapta, RATB speră să poată reduce intervalul orar dintre două vehicule consecutive şi să asigure o mai bună ritmicitate, creând un program de transport în funcţie de necesarul de călători de pe fiecare linie, în diferitele zone ale Capitalei.
Această măsură face parte dintr-un pachet mai larg de reglemetări prin care RATB intenţionează să eficientizeze sistemul de transport şi să crească nivelul calităţii serviciilor oferite. Printre alte măsuri imediate, menţionăm reinstruirea controlorilor, îmbunătăţirea regulamentului, a procedurii de control şi întărirea colaborării cu Poliţia Locală şi cu Jandarmeria, precum şi o colaborare mai strânsă cu municipalitatea, pentru creşterea încrederii şi coeziunii în rândul comunităţii bucureştene şi a gradului de civilizaţie în mijloacele de transport în comun.
În anul 2015, numărul călătoriilor validate în sistemul automat de taxare al RATB a fost de peste 60 de milioane, în condiţiile în care călătorii care deţin abonamente lunare (aproximativ 200.000) nu obişnuiau să valideze cardul, deci nu este cunoscut numărul de călătorii efectuate de aceştia.
La numărul total al călătoriilor validate trebuie adăugate şi cele efectuate de alte categorii socio-profesionale, care pot călători gratuit, pe baza cărţii de identitate şi a diverselor documente. Menţionăm că aproximativ 60% din încasările RATB provin din cumpărarea de abonamente lunare, ceea ce dovedeşte ponderea pe care aceste titluri de călătorie ar avea-o în stabilirea traseelor şi numărului de vehicule.
Luând în calcul doar datele din sistemul automat de taxare, numărul călătorilor corecţi (care au validat cardurile) a scăzut anul trecut, fiind comparabil cu anul 2012, când au fost înregistrate, în total, 60.639.953 validări. În anii 2013 şi 2014, numărul de călătorii validate a fost de 66.136.952, respectiv - 65.113.849.
RATB estimează că, în medie, zilnic, pe lângă cele 165.000 de călătorii validate, alte 1,1 milioane de călătorii sunt efectuate de către abonaţi şi alte categorii, care nu au în prezent obligaţia de a valida vreun card. Asta, în timp ce vehiculele Regiei asigură circa două milioane de călătorii pe zi.
În prezent, numărul călătorilor evazionişti nu poate fi stabilit, deşi este foarte mare, fapt care afectează grav veniturile RATB şi - implicit - calitatea serviciilor oferite călătorilor. De aceea, politica RATB este aceea de a fideliza publicul călător şi de a-l conştientiza asupra faptului că gradul de civilizaţie din mijloacele de transport în comun depinde în primul rând de conştiinciozitatea şi respectul pe care fiecare le dovedeşte.