RATB dă amenzi aproape degeaba. Niciun leu din sancţiunile pe care controlorii le dau nu ajunge la transportul în comun. Potrivit legii, banii pentru orice amendă merg către bugetele locale. Din orice localitate e călătorul. Aşa se face că amendarea unuia prins fără bilet nu sporeşte confortul în autobuze sau tramvaie. Aproape 10 milioane de euro au ajuns în conturile primăriilor din toată ţara, în ultimii trei ani.
Călătorii care nu plătesc biletul de 1,3 lei pentru o călătorie cu mijloacele de transport în comun în Bucureşti riscă o amendă de cel puţin 100 de lei.
Banii din amenzi nu schimbă, însă, cu nimic condiţiile din cele peste 1300 de autobuze, tramvaie şi troleibuze care circulă în fiecare zi în Bucureşti.
Sumele sunt consistente. Doar la primăriile de sector din Bucureşti au ajuns în ultimii trei ani aproape 3 milioane de euro. În conturile consiliilor locale din judeţul Ilfov au intrat peste 400 de mii de euro, iar Teleormanul a încasat peste 275 de mii de euro. Cu toţi aceşti bani RATB ar fi putut cumpăra cel puţin două autobuze noi.
Ultimele autobuze au fost cumpărate în Capitală în anul 2007. Anul trecut, doar jumătate din parcul auto a fost folosit, multe dintre autobuze fiind ţinute pe butuci din cauza uzurii.