![diana sosoaca a fost scoasa cu forta din plenul parlamentului european si a pus botnita si a urlat diana sosoaca a fost scoasa cu forta din plenul parlamentului european si a pus botnita si a urlat](https://www.antena3.ro/thumbs/landscape/2024/07/18/diana-sosoaca-a-fost-scoasa-cu-forta-din-plenul-parlamentului-european-si-a-pus-botnita-si-a-urlat-913236.jpg)
Primăria
Capitalei pregăteşte câteva sute de milioane pentru a schimba
tramvaiele din Bucureşti. Va fi un contract uriaş, pentru care se
bat cele mai puternice companii producătoare de trenuri. Până
se schimbă tramvaiele, în Bucureşti, încă mai circulă
garnituri vechi de 30 de ani.
O
primă licitaţie pentru achiziţia de tramvaie a eşuat. Caietele de
sarcini au fost cumpărate de 15 firme naţionale şi internaţionale,
dar numai 3 au participat până la urmă la licitaţie -
Bombardier Transportation Austria, compania franceză Alstom şi cea
germană Siemens.
Preţurile oferite de cei trei erau oarecum
asemănătoare: cam 250 de milioane de euro pentru 100 de tramvaie.
Dar primăria le-a sugerat să mai umble puţin la oferte. Toate
acestea se întâmplau în ianuarie. Problema banilor
este ca de obicei, cea care dictează lungimea plapumei. Necesarul de
investiţii pentru proiectele de infrastructură şi de înnoire
a parcului RATB se ridică la peste 600 de milioane de euro. Aproape
80% din aceste fonduri, adică peste 460 de milioane de euro, sunt
alocate modernizării infrastructurii de tramvai din Bucureşti.
Constructorii care au participat deja la licitaţia din ianuarie
propuneau ca ideal pentru România un tramvai care să aibă
podeaua joasă - astfel încât bătrânii, copiii sau
pasagerii cu probleme să nu se mai chinuie cu scările. În
plus, câteva detalii ar trebui să transforme transportul în
comun din calvar actual într-un loc civilizat. E vorba de aerul
condiţionat, scaune capitonate şi un interior atractiv.Dar
provocarea pentru participanţii la licitaţie va fi să facă un
tramvai personalizat pentru Bucureşti. Ceva care să se potrivească
arhitectonicii oraşului, ceva care să arate pur şi simplu bine pe
străzi.
Producătorii de tramvaie sunt convinşi că odată ce ar
livra produsele lor în România, ar mai rezolva o mare
problemă: cea a blocajelor din trafic. Pentru că, spun ei, dacă
oamenii primesc în mijloacele de transport în comun
condiţii similare ca în propriul autovehicul vor renunţa mai
des la acesta iar străzile ar fi mai libere. Desigur producătorii
de trenuri nu prea ştiu ce înseamnă maşina pentru orgoliul
de bucureştean. În Bucureşti circulă acum peste 700 de
tramvaie, dar unele dintre ele au împlinit 30 de ani. Chiar şi
cele care arată mai bine sunt de fapt aduse la mână a doua,
de la nemţi. Dar România are aproape o tradiţie în asta
căci şi tramvaiele noi făcute pentru noi erau din materiale
reciclate.
Antena 3