Miniştrii Transporturilor şi Mediului, Iulian Matache, respectiv Graţiela Gavrilescu se vor întâlni joi, la discuţiile pe tema scandalului Volkswagen urmând să participe şi conducerea Registrului Auto Român (RAR).
Grupul de lucru care reuneşte reprezentanţii celor trei instituţii se va reuni la ora 12:00, la sediul Ministerului Transporturilor. Aceasta este prima şedinţă a grupului de lucru destinat problemei Volkswagen.
Miniştrii Transporturilor şi Mediului, Iulian Matache, respectiv Graţiela Gavrilescu se vor întâlni joi, la discuţiile pe tema scandalului Volkswagen urmând să participe şi conducerea Registrului Auto Român (RAR).
Grupul de lucru care reuneşte reprezentanţii celor trei instituţii se va reuni la ora 12:00, la sediul Ministerului Transporturilor. Aceasta este prima şedinţă a grupului de lucru destinat problemei Volkswagen.
Registrul Auto Român nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România, potrivit preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
"Am avut o discuţie cu cei doi miniştri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărţile de identitate pentru maşinile care ar urma să fie vândute şi care sunt în stoc", a afirmat Călin Popescu-Tăriceanu, la Digi24.
El a adăugat că este nevoie ca cetăţenii să fie protejaţi. "În momentul în care autorităţile iau cunoştinţă de o astfel de situaţie, trebuie să reacţioneze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie", a spus preşedintele Senatului.
Călin Popescu-Tăriceanu consideră că statul român a fost înşelat, pentru că a încasat - prin taxa de mediu - mai puţini bani pentru maşini care poluează mai mult. "Cred că statul român trebuie să acţioneze, aşa cum fac şi celelalte ţări, de exemplu Belgia s-a constituit parte civilă împotriva Volkswagen, în Spania guvernul a hotărât să penalizeze cu 1.000 de euro constructorul pentru fiecare maşină vândută", a arătat Călin Popescu Tăriceanu.
Declaraţiile intervin în condiţiile în care au apărut şi primele cifre referitoare la efectele scandalului Dieselgate în România. Conform unor surse, peste 100.000 de maşini produse de grupul Volkswagen, dotate cu softuri care păcălesc testele de mediu, au ajuns în România. În total, cinci milioane de maşini Volkswagen din toată lumea, inclusiv din Romania, vor fi rechemate în service.
Peste 100.000 de ma?ini Volkswagen cu probleme, care au fost vândute în România, ar putea fi rechemate în service în perioada următoare, sus?in surse din domeniul auto.
Săptămâna trecută, RAR a anunţat că verifică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentan?ei Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.
"Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă", arăta RAR într-un comunicat.