Se ştie că sistemul feroviar este în
situaţie critică. Infrastructura învechită pune în
pericol vieţile călătorilor. În plus, este vorba şi de
lipsa unei acţiuni din partea managementului CFR. Toate acestea sunt
cuprinse într-un raport de evaluare realizat de companiile de
audit şi consultanţă împreună cu Cancelaria Primului
Ministru.
Conducerile companiilor din sistemul
feroviar nu au sisteme eficiente de management, iar calitatea
serviciilor este critică, din cauza infrastructurii învechite,
se arată în raportul companiilor de audit şi consultanţă.
Anul trecut, finanţarea totală a statului pentru sistemul feroviar
s-a ridicat la circa 578 milioane de euro din care 270 milioane de
euro au constituit subvenţii directe pentru pierderi
operaţionale.
Cele trei companii principale ale CFR au avut
venituri de aproximativ 890 milioane de euro, în timp ce
costurile au ajuns la 1,29 miliarde de euro. În plus, sistemul
actual de finanţare este lipsit de transparenţă şi nu este
aliniat la standardele Uniunii Europene, se arată în
document.
Reprezentanţii din domeniu recunosc situaţia
critică cu care se confruntă sistemul feroviar românesc.
Subfinanţarea cronică şi politica proastă de întreţinere
şi modernizare a infrastructurii din România, conduce la
construirea unui sistem de transport nesigur şi neatractiv pentru
cetăţean, a declarat pentru Gardianul, secretarul general al
Asociatiei Industriei Feroviare din România, Ştefan
Roşeanu.
Raportul de evaluare a celor trei companii din
sistemul feroviar - CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători
- a fost realizat la începutul acestui an de cancelaria
Primului Ministru împreună cu firmele de audit şi consultanţă
McKinsey şi Pricewaterhouse Coopers.
Sursa foto:
calatori.ro
Antena 3