„Încă de la demararea procesului de privatizare, Comisia de Privatizare a asigurat derularea constantă a acestuia. Statul român şi Ministerul Transporturilor l-a învestit cu responsabilitate de a conduce această comisie pe domnul secretar de stat Cristian Ghibu, cel care a şi semnat contractul de privatizare cu câştigătorul licitaţiei, în septembrie 2013”, a spus Mănescu.
„Încă din debutul mandatului meu de ministru am avut doar două cerinţe pentru domnul secretar de stat: să se concentreze asupra procesului de privatizare şi să păstreze situaţia în deplină legalitate. Ceea ce pot spune că sa- şi întâmplat”, a continuat ministrul Transporturilor.
„Vă spun cu toată responsabilitatea că Ministerul Transporturilor şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. Cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi, renunţând la condiţiile suspensive, conform contractului. Au fost trei astfel de condiţii: finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra societăţii la data semnării contractului, avizul favorabil al Consiliului Concurenţei, aflat exclusiv în sarcina cumpărătorului şi obţinerea de către vânzător, de la finanţatorii interni şi extreni ai societăţii, a acordului acestora cu privire la modificările structurii acţionariatului”, a mai precizat Ramona Mănescu.
„Notificările au fost trimise de către Comisia de Privatizare la timp. Nu toate băncile au avizat favorabil. Ca atare, ţinând cont de acest fapt, opinia legală şi a comisiei, şi a consultanţilor este că se aplică acel articol din contract care spune că, dacă într-o perioadă de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a hotărârii de Guvern 526/2013, condiţiile suspensive nu sunt îndeplinite, prezentul contract se desfiinţează fără a mai fi necesară punerea în întârziere”, a conchis ministrul.
Privatizarea CFR Marfă, care urma să aibă loc astăzi, a eşuat, după ce Ministerul Transporturilor şi Grupul Feroviar Român (GFR) nu au ajuns la un acord.