"Discuția aceasta globală legată de deschiderea școlilor nu e sănătoasă pentru că nu discutăm de 3,5 milioane de elevi și studenți - discutăm de mai multe categorii de elevi, respectiv studenți, iar deschiderea școlilor trebuie să se facă în funcție de câteva scenarii care să țină cont de o eventuală creștere de diferite grade a numărului de cazuri noi, ținând cont de noua tulpină care circulă mai mult în Marea Britanie sau în alte țări din Europa, și trebuie în mod diferențiat abordată problema.
De exemplu, acum se pot deschide fără probleme, în majoritatea localităților din țară, școlile primare și de gimnaziu. La o creștere medie, să spunem, am putea discuta de menținerea școlilor primare și de un scenariu hibrid pentru gimnaziu. Deci, această abordare unitară care s-a întâmplat până în momentul de față, de luni de zile, care nu a fost fundamentată de niciun specialist sau doar de unul, nu cred că este sănătoasă. Ea nu a ținut cont nici de evoluția pandemiei la nivel național, nici de situația locală din fiecare județ sau fiecare localitate, nici măcar de modul în care se organizează școlile", a spus Alexandru Rafila.
Profesorul Alexandru Rafila a prezentat, la Punctul de întâlnire, și date dintr-un studiu realizat pentru Organizația Mondială a Sănătății. Potrivit acestuia, nu există un pericol în plus în pandemie dacă se redeschid școlile.
"Este o prezentare pe care am făcut-o la congresul studenților la Medicină. Ea provine din surse ale Organizației Mondiale a Sănătății și de la UNICEF. E un studiu care arată câteva lucruri: copiii până la 10 ani se îmbolnăvesc mult mai rar și transmit mult mai puțin virusul.
Riscurile în foarte multe țări pentru copiii care nu merg la școală, mai ales din această categorie, sunt extrem de mari în ceea ce privește sănătatea mintală", a mai spus Rafila.