“A7 este proiectul principal din PNRR. Am fost la Bruxelles, le-am explicat ce înseamnă DN2, crucile de pe DN2, ce înseamnă calvarul lipsei de siguranţă şi al drumurilor care trec prin localităţi. Aşa i-am convins că avem nevoie de drumuri moderne. Europa de Vest şi Centrală şi le-a construit de 20-30-40 ani. Noi trebuie să o facem acum, avem nevoie de aceşti bani europeni. Cei mai mulţi bani pe zona rutieră din PNRR sunt pentru Moldova, care a fost lăsată în urmă atâta timp”, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul.
La rândul său, vicepremierul Dan Barna a subliniat că sume importante din PNRR pe infrastructura rutieră sunt alocate pentru proiecte din Moldova.
“Avem PNRR în care pe zona de infrastructură sunt 7,6 miliarde euro, din care aproape 3 miliarde pe rutier, 3,68 miliarde euro pe feroviar. O parte importantă din aceste sume se referă, pe infrastructura rutieră, la A7 şi capetele din A8. Aceste autostrăzi vor fi infrastructură cu adevărat modernă, cu staţii de reîncărcare, cu perdele forestiere, cu internet care funcţionează, cu toate acele lucruri pe care lumea modernă le poate asigură, astfel încât Moldova să intre direct în categoria zonelor dezvoltate din punct de vedere al infrastructurii rutiere”, a precizat Dan Barna.
Continuarea, pe radu-tudor.ro.