”Situație fără precedent in domeniul infrastructurii rutiere a României.
Planurile de construcție ale obiectivului strategic Podul rutier/feroviar de la Cernavodă au fost pierdute. Ele nu se găsesc, deși sunt căutate de luni bune de angajații CNAIR – Ministerul Transporturilor.
Situația este realmente critica pentru ca:
- Reabilitarea părții rutiere a Podului de la Cernavodă a început anul trecut si se afla la jumătatea lucrării. Sensul de mers Constanța-București de pe traseul A2 a fost asfaltat, sensul invers nu. Lucrările sunt oprite, plățile întârziate.
- Anumite lucrări de consolidare, ce trebuie făcute conform planurilor originale, nu pot fi continuate din cauza pierderii documentelor si a modului extrem de greoi si incompetent cu care tratează situația cei de la CNAIR
- intre timp, CNAIR a luat încă o decizie proasta : a început reabilitarea podului Borcea/Fetești. Același constructor a început reabilitarea, fără sa finalizeze lucrarea la cel de la Cernavodă
- Situația devine extrem de complicata pentru că între cele 2 poduri sunt doar câțiva kilometri, iar circulația este deviata in anumite zone pe amândouă si deja se formează cozi in zilele aglomerate
- Începând cu luna mai, traficul înainte si intre cele doua poduri va fi cel mai mare coșmar rutier din România. In loc sa faci 2 ore pana la / de la mare, cozile infernale vor dubla, cel puțin, timpul de parcurgere al traseului. Daca CNAIR era o companie responsabila, pana azi trebuiau terminate lucrările la Cernavodă, iar pana in luna mai la Borcea/Fetești.
- Situația devine si mai complicata pentru ca podul de la Cernavodă, ale cărui planuri originale nu se mai găsesc, este si un obiectiv strategic într-un oraș cu centrala nucleara, nod important rutier si feroviar spre Portul Constanta si vara, spre Litoral, pentru 1 milion de romani in 4 luni de sezon, asigura traversarea peste DunareVicepremierul si ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu trebuie sa dispună urgent o ancheta la CNAIR, sa ceara sancționarea drastica a responsabililor acestei situații fără precedent si sa impună finalizarea reabilitărilor rutiere pe cele 2 poduri pana la 1 iunie. In caz contrar, A2 va fi coșmarul romanilor la vara. Adică peste doar câteva luni”, scrie Radu Tudor pe blogul personal.