Întrebat de Mihai Gâdea, în ediţia de marţi a emisiunii "Sinteza zilei", dacă întrebările sale au primit răspuns, Radu Tudor a afirmat că nu a primit niciun răspuns din partea autorităţilor, "poate doar un comunicat sau două, al unor instituţii să fi atins nişte aspecte pe care eu le-am chestionat pe blogul meu, încercând să lămuresc situaţia".
Iată câteva dintre întrebările la care trebuie găsite răspunsuri, în opinia lui Radu Tudor:
1. La ce ora a transmis serviciul 112 coordonat de STS datele privind localizarea avionului si a victimelor catre MAI?
2. Când a primit IGSU datele pentru interventia locala? Ce elemente concrete de localizare erau?
3. Cine a fost coordonatorul central si cine cel local pentru actiunea de salvare? Ce ordine au fost date?
4. Salvatorii posesori de telefoane mobile si GPS erau coordonati in timp real de catre sefi spre locul caderii avionului obtinut via 112? E intamplator ca lipsa de coordonare s-a produs pe fondul lipsei de tara a lui Raed Arafat?
5. Daca STS prin 112 nu a putut oferi locatia exacta timp de 5 ore, de ce n-a fost folosita facilitatea ELT – dispozitiv automat de localizare a unui avion cazut – prin Romatsa?
6. Când au pornit cei de la IGSU, SMURD, Salvamont, Transsylvania off road si localnici operatiunile propriu zise de cautare? Pe ce amplasamente exact?
7. Padurarul Argentin Todea, cel care a gasit epava si pe cei 7, spune ca a primit alerta de a cauta avionul de la sefii din Romsilva. A existat o coordonare intre toate institutiile statului?
8. E nevoie urgenta de o comunicare oficiala din partea autoritatilor : cind s-a prabusit exact aeronava-cind s-a facut apelul-cind au plecat echipele IGSU-cind a ajuns padurarul la epava-cind au ajuns primii medici la locul accidentului. Pe ore si minute, simplu si exact
9. Exista vreo dotare care lipseste IGSU pentru a putea interveni pe viitor la tragedii asemanatoare ca vietile sa fie salvate? Camere cu termoviziune, aparatura GPS, ATV-uri pentru acces montan?
Citeşte toate cele 13 întrebări pe radu-tudor.ro.