Un studiu al Institutului Naţional de Statistică arată că, în secolul avioanelor supersonice, peste 35.000 de kilometri de drum din România n-au văzut asfaltul. În cel mai bun caz sunt pavate cu pietre.
Din totalul de peste 84.000 de kilometri de drum din ţara noastră doar puţin peste 49.000 au fost modernizaţi. Mai mult, jumătate dintre şoselele asfaltate au termenul de valabilitate expirat ceea ce înseamnă că sunt pline de gropi şi denivelări.
Repararea lor poate să mai aştepte pentru că în România secolului 21 există şi un drum naţional de pământ. Este vorba despre drumul 24C Rădăuţi Prut - Manoleasa despre care premierul a promis că va fi asfaltat la anul. Pe lângă acesta, ar mai fi încă 260 de kilometri de drumuri naţionale pietruite.
În aceste condiţii, nici vorbă să ne comparăm cu Franţa care are peste un milion de kilometri de drumuri asfaltate.
Mult mai bine stau şi vecinii noştri Bulgari, unde doar 1,4% dintre drumuri sunt neasfaltate.