Şedinţă de consiliu la Primăria Generală a Capitalei. Pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu de vineri se află şi un proiect de hotărâre care prevede selectarea unei singure firme de salubrizare care să se ocupe de curăţenia celor şase sectoare ale Capitalei. Aprobarea acestuia ar duce automat la demararea unei licitaţii pentru curăţenie, deszăpezire şi deratizare. Firmele ce deţin controlul în acest domeniu ţin cu dinţii de contracte şi, în plus, au şi susţinerea edililor de sector. Mai mult, consilierii generali PD-L au primit sarcină de partid să nu aprobe proiectul, scrie Jurnalul Naţional.
Primăria vrea să îi scoată la treabă pe bucureşteni şi să îi pună să se ocupe de curăţenia din jurul blocurilor. Excepţie ar face situaţiile în care la parter funcţionează sedii de firme. În această situaţie, administratorii acestora ar trebui să se ocupe şi de curăţenia din jurul clădirii.
Potrivit proiectului de hotărâre, locatarii ar putea fi obligaţi să cureţe ţurţurii de pe acoperiş şi să dea zăpada de pe carosabil în maxim 24 de ore de la ultima ninsoare. O altă prevedere cel puţin curioasă este cea care-i obligă pe pasionaţii de câini să aibă acordul tuturor locatarilor de pe scară pentru a ţine un patruped în casă.
Un alt punct pe ordinea de zi este legat de ridicarea maşinilor parcate ilegal. Nu avem parcări nici pentru jumătate dintre maşinile care circulă în Bucureşti, dar vom avea o firmă care să le ridice pe cele parcate ilegal. În şedinţa de astăzi a Consiliului General ar putea fi adoptat un proiect de hotărîre care prevede ca toate autovehiculele parcate în mod ilegal în Bucureşti să fie ridicate de o singură firmă.
După nenumăratele scandaluri şi ridicările de maşini parcate abuziv, consilierii muncipali s-au gândit să stabilească o singură firmă şi un singur tarif pentru Bucureşti. Aşa că edilii vor stabili o comisie care sa regândească modalitatea de ridicare a maşinilor. Acum sunt 4 firme care fac acest lucru în sectoarele 1,2,3 si 6, iar cel mai probabil consilierii vor să aleagă o singură firmă care să se ocupe de ridicarea maşinilor în tot Bucureştiul şi să renunţe la celelalte.
Până acum, bucureştenii erau nevoiţi să scoată din buzunare între 600 şi 900 de lei ca să-şi recupereze maşina. La banii cheltuiţi se adăuga şi timpul pierdut în căutarea maşinii ridicate de autorităţi.
Antena 3