Antena 3 CNN Actualitate Proiecte de infrastructură rutieră în România, de aproape 30 de milioane de euro. Problemele întâmpinate pentru zona Bucureşti - Ilfov

Proiecte de infrastructură rutieră în România, de aproape 30 de milioane de euro. Problemele întâmpinate pentru zona Bucureşti - Ilfov

Alina Drăguşin
2 minute de citit Publicat la 12:12 26 Mar 2025 Modificat la 12:20 26 Mar 2025
poza-proiecte-de-infrastructura-antena-3-cnn
Problemele actuale din infrastructura de transporturi şi soluţii pentru acestea au fost dezbătute la Conferința națională "România, în sfârșit la drum. Infrastructura rutieră 2025: Provocări și oportunități", organizată de Antena 3 CNN şi Income Magazine. Sursa foto: captură video Antena 3 CNN

Când vorbim despre infrastructura rutieră în ţara noastră, pe români îi interesează, în primul rând numărul, de kilometri de autostradă sau drum expres pe care pot circula. Însă, specialiştii în transporturi spun că la fel de importante sunt şi drumurile de legătură cu acestea. În regiunea Bucureşti - Ilfov sunt mai multe proiecte în desfăşurare. Astfel, se asigură conectivitatea comunităţilor locale la reţeaua mare de transport şi se scurtează şi timpul petrecut în trafic. 

Proiecte de infrastructură rutieră în România, în valoare totală de aproape 30 de milioane de euro

Drumurile judeţele, naţionale sau chiar drumurile radiale, care asigură accesul către şi dinspre marile centre urbane sunt o componentă importantă pentru infrastructura de autostrăzi, centuri şi drumuri expres pentru a asigura conectivitatea acomunităților locale. Şi au avut alocat şi un buget uriaş din fonduri europene. 

"Bugetul destinat infrastructurii de transport, cu toate componentele sale, inclusiv, drumurile județene, are o alocare record din fonduri europene. Pe lângă programul de transport cu 9,6 miliarde euro, se mai adaugă și partea de plan național de redresare și reziliență, unde valoarea ultimă a contractelor de finanțare se apropie de 20 de miliarde de euro", a declarat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, conform sursei citate.

Judeţul Ilfov a crescut rapid ca număr de populaţie, dar şi infrastructura mare din jurul Capitalei a dus la nevoia de drumuri radiale. 

"Cu cât conectăm mai mult drumurile județene cu infrastructura mare și, aici, mă refer la A0 sau cu Centura Capitalei, cu atât cu atât aducem de la sine atât dezvoltare, din punct de vedere economic, cât și creșterea calității vieții; plus timpii pe care îi petrecem în trafic tot mai mici. Drumurile radiale... ele au fost concepute să fie... la început au fost 11, dintre care, unele se suprapuneau două – a rămas unul singur, în total, vor rămâne nouă", a precizat vicepreședinte CJ Ilfov, Ștefan Rădulescu.

Situaţiile delicate pe care constructorii le întâmpină pentru proiectele de infrastructură din zona Bucureşti - Ilfov 

Antreprenorii din domeniu se confruntă însă şi cu probleme.

"Uneori, ne izbim de foarte multe provocări în teren, mai ales, când trebuie să închidem tronsoane de trafic, pentru că nu ne permitem să închidem ambele benzi. Ne izbim şi de o altă provocare ce are la bază lipsa forței de muncă. Avem nevoie și de susținerea statului, și de susținerea sistemului de învățământ. Generația puțin mai tânără nu mai pare atât de interesată de domeniul construcțiilor", a explicat Raluca Săvulescu, Programme Manager companie construcții și servicii pentru dezvoltarea infrastructurii.

"Ne-am dori din perspectiva noastră, să aducem în România și să implementăm cât mai multe sisteme de siguranță și în zone urbane, și pe șantiere. Și, de asemenea, am dori să colaborăm cu nu numai cu CNIR, cu autorități locale și cu diverse firme de construcție", a declarat Ramona Oprea, Country Branch Manager dezvoltator de sisteme de siguranţă rutieră.

Problemele actuale din infrastructura de transporturi şi soluţii pentru acestea au fost dezbătute la Conferința națională "România, în sfârșit la drum. Infrastructura rutieră 2025: Provocări și oportunități", organizată de Antena 3 CNN şi Income Magazine.

 

×
x close